Icon
Etusi­vu
Digimarkkinapulssi 2025

IAB:lta kysytään toistuvasti yleisiä digimarkkinafiiliksiä tai virallisempia näkemyksiä Suomen digit...

Highlight image
Tilaa IAB uutiskirje

Uutiskirjeen tilaajana saat ensimmäisten joukossa tiedon tärkeistä tapahtumista ja koulutuksista!

lue lisää
Puhujahaku IAB Finlandin tapahtumiin 2025

IAB Finland järjestää vuodessa vähintään 13 tapahtumaa, jotka tarjoaa IAB:n Industry ja Premium Part...

KOULUTUKSET
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 3/25 11.03.2025

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.

lue lisää

Artikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

Artikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

Artikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 13.02.2025

Tallenne: Digitaalisen telkkarin mahdollisuudet mainostajalle

IAB Finlandin ja Digitan järjestämä webinaari tarjosi kattavan katsauksen digitaalisen television tarjoamiin mahdollisuuksiin mainostajille. Tallenteelta pääset kuulemaan asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, kuinka HD-siirtymä, kasvava ison ruudun kulutus ja HybridiTV:n innovatiiviset ratkaisut voivat luoda lisäarvoa niin brändeille kuin kuluttajille.

lue lisää
Seminaarit, Webinaarit
Seminaari: Reshaping omnichannel 05.03.2025

Tervetuloa IAB:n kevään ensimmäiseen seminaariin, jossa sukelletaan monikanavaiseen markkinointiin eli kuten rakkaalla lapsella on monia nimiä, Omnichanneliin. Seminaarissa pureudutaan tarkempiin aiheisiin, kuten miten tekoäly voi auttaa monikanavaisessa ostamisessa, mikä on luovan suunnittelun ja optimoinnin rooli ja miten mitata monikanavaista markkinointia. Lisäksi kuulemme käytännön esimerkkejä ja oppeja niin kotimarkkinalta kuin kansainvälisiltä markkinoilta.

lue lisää
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

Tässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...

Highlight icon
Tutustu IAB:n työryhmiin

Ole muutoksen tekijä

Tutustu
Näin Suo­ma­lai­nen kuun­te­lee - Podcast Edi­tion 2024

IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmän pienryhmä toteutti kolmannen kerran tutkimuksen, jonka t...

Highlight picture
Vastuullinen digimainonta Suomessa -tilannekatsaus Lataa tutkimusraportti