![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
IAB:lta kysytään toistuvasti yleisiä digimarkkinafiiliksiä tai virallisempia näkemyksiä Suomen digit...
![Highlight image](https://www.iab.fi/media/kuvakkeet/cache/profiili-200x200.png)
Uutiskirjeen tilaajana saat ensimmäisten joukossa tiedon tärkeistä tapahtumista ja koulutuksista!
lue lisääIAB Finland järjestää vuodessa vähintään 13 tapahtumaa, jotka tarjoaa IAB:n Industry ja Premium Part...
![](https://www.iab.fi/media/iab-logot/logo-valkoinen.png)
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisääArtikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisääArtikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisääArtikkeli IABlogi Kvartaalitiedotteet Uutiset | 14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 13.02.2025
Tallenne: Digitaalisen telkkarin mahdollisuudet mainostajalle
IAB Finlandin ja Digitan järjestämä webinaari tarjosi kattavan katsauksen digitaalisen television tarjoamiin mahdollisuuksiin mainostajille. Tallenteelta pääset kuulemaan asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, kuinka HD-siirtymä, kasvava ison ruudun kulutus ja HybridiTV:n innovatiiviset ratkaisut voivat luoda lisäarvoa niin brändeille kuin kuluttajille.
lue lisää![](https://www.iab.fi/media/iab-logot/logo-valkoinen.png)
Tervetuloa IAB:n kevään ensimmäiseen seminaariin, jossa sukelletaan monikanavaiseen markkinointiin eli kuten rakkaalla lapsella on monia nimiä, Omnichanneliin. Seminaarissa pureudutaan tarkempiin aiheisiin, kuten miten tekoäly voi auttaa monikanavaisessa ostamisessa, mikä on luovan suunnittelun ja optimoinnin rooli ja miten mitata monikanavaista markkinointia. Lisäksi kuulemme käytännön esimerkkejä ja oppeja niin kotimarkkinalta kuin kansainvälisiltä markkinoilta.
lue lisääTässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...
IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmän pienryhmä toteutti kolmannen kerran tutkimuksen, jonka t...