
IAB:lta kysytään toistuvasti yleisiä digimarkkinafiiliksiä tai virallisempia näkemyksiä Suomen digit...

Uutiskirjeen tilaajana saat ensimmäisten joukossa tiedon tärkeistä tapahtumista ja koulutuksista!
lue lisääIAB Finland järjestää vuodessa vähintään 13 tapahtumaa, jotka tarjoaa IAB:n Industry ja Premium Part...

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisääArtikkeli IABlogi | 12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisääArtikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 11.03.2025
Tallenne: Reshaping Omnichannel
IAB:n kevään ensimmäinen seminaari tarjosi syväsukelluksen monikanavaiseen markkinointiin – tai kuten rakkaalla lapsella on monia nimiä, Omnichanneliin. Seminaarissa käsiteltiin monikanavaisen markkinoinnin keskeisiä teemoja, kuten tekoälyn roolia monikanavaisessa ostamisessa, luovan suunnittelun ja optimoinnin merkitystä sekä monikanavaisen markkinoinnin mittaamista.
lue lisääArtikkeli IABlogi | 04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää
Digitaalinen markkinointi elää murrosvaihetta, jossa, EU:n uudet tietosuojasäädökset, mainontaa koskevat vaatimukset, vastuullisuusvaatimukset ja tekoälyn kehitys muovaavat alan tulevaisuutta. Tässä webinaarissa digitaalisen markkinoinnin säädösten huippuasiantuntijat jakavat näkemyksiään keskeisistä ajankohtaisista teemoista, jotka vaikuttavat markkinoijiin, teknologiayrityksiin ja sääntelyviranomaisiin Euroopassa.
lue lisääTässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...
IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmän pienryhmä toteutti kolmannen kerran tutkimuksen, jonka t...