IAB FINLAND
IAB on uniikki yhteistyökumppani, joka tuo ihmiset ja yritykset yhteen edistämään digimarkkinan hyvinvointia. IAB:n tarkoitus on kiihdyttää jäsenyritysten liiketoiminnan kasvua digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin avulla. IAB Finland on osa kansainvälistä IAB-perhettä. Euroopassa IAB toimii 29 maassa ja maailmanlaajuisesti mukana on lähes 70 maata.
Jäsenille tarjoamme näkyvyyttä tapahtumissa, markkinatietoa, mahdollisuuden oman digitaalisen osaamisen vahvistamiseen sekä kanavan vaikuttaa digimarkkinan tulevaisuuteen.
IAB Finlandilla on yli 120 jäsenyritystä, joiden henkilöstöstä yli 1.000 on mukana IAB:n toiminnassa. IAB:n jäsenistö kattaa laajasti koko digimainonnan ja -markkinoinnin kentän. Mukana ovat niin suurimmat mediatalot kuin pienemmät jalkaisijat, myyntiyhtiöitä, mediatoimistoja, markkinointiviestinnän toimistoja, mainostajia, markkinointialan liittoja, tutkimusyrityksiä, teknologiaa tarjoavia yhtiöitä ja SEM/SEO-analytiikkayrityksiä. Tällaiseen yhteisöön haluat yrityksesi varmasti kuuluvan!
TOIMINTAPERIAATTEET
- Kuunteleminen: toiminta suunnitellaan jäsenyritysten toiveiden perusteella.
- Onnistumisten jakaminen: näytämme minkälainen digimarkkinointi toimii.
- Tulevaisuuteen katsominen: autamme yrityksiä ja ihmisiä valmistautumaan tulevaan.
- Ratkaisuhakuisuus: digimarkkinan suurimpien muutosvoimien huomioiminen ja käsitteleminen ratkaisukeskeisesti.
IAB Finlandin toimintaa ohjaa kaksitoistahenkinen hallitus, joka valitaa vuosittain marras-joulukuussa pidettävässä vuosikokouksessa. Hallitus koostuu medioiden, mainostajien ja palveluntarjoajien edustajista niin, että kutakin voi olla enintään viisi ja vähintään kaksi samassa hallituksessa. Hallituksen jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan niin, että puolet hallituksesta on vuosittain erovuorossa. Lisätietoja IAB:n hallituksesta voi lukea IAB Finlandin säännöistä.
IAB FINLAND RY:N HALLITUS 2025
- Adform Software Finland, Jenni Korhonen
- Alma Media, Johanna Vartiainen
- Clear Channel, Lassi Tolonen
- Dagmar, Antti Kallio
- Elisa, Niklas Tverin
- IPG/Kinesso, Christopher Fernandez
- Posti, Veera Mäkelä
- Relevant Digital, Petri Kokkonen
- RTL AdAlliance, Aki Ronkainen
- Sanoma, Minna Kruhse
- SOK Smart Marketing, Jukka Veteläinen
- Veikkaus, Niclas Kourula
Jäsenmaksut 2025
Jäsenmaksutaso | Jäsenmaksu € / vuosi |
Start up -jäsenet | 300 |
Pienyritysjäsenet | 750 |
Ei-kaupalliset yhteisöt | 750 |
Yritysjäsenet | 2 300 |
Konsernijäsenet | 4 500 |
Premium Partner -jäsenet | 7 800 |
Industry Partner -jäsenet | 15 000 |
- tarjolla rajoitettu määrä 6 kpl
- kaksivuotinen
- oikeuttaa paikkaan IAB:n hallituksessa
- logonäkyvyys IAB:n sivuilla ja tapahtumissa
- pääyhteistyökumppani IAB-tapahtumassa (1 x vuosi)
- kumppanuustoimenpiteitä 10 000 € arvosta
- lisäksi kaikki Yritysjäsenyyden edut
- logonäkyvyys IAB sivustolla ja tapahtumissa
- kumppanuustoimenpiteitä 5000 € arvosta
- optio lisävuodesta
- lisäksi kaikki Yritysjäsenyyden edut
- pääsy IAB:n maksuttomiin seminaareihin ja muihin tapahtumiin
- jäsenetuhinnat IAB maksullisiin seminaareihin ja koulutuksiin
- osallistumisoikeus IAB:n työryhmiin, joissa on mahdollisuus vaikuttaa ja verkostoitua
- käyttöoikeudet IAB:n Slack-työtilaan
- mahdollisuus osallistua IAB:n hallitustoimintaan
- jäsenkirje, jossa julkaistaan säännöllisesti tuoretta kansainvälistä ja kotimaista tietoa alalta
- jäsenille suunnattua syventävää sisältötarjontaa digimarkkinoinnista
- mahdollisuus verkostoitua kansainvälisesti muiden IAB Europen jäsenten kanssa esim. osallistumalla IAB Europen työryhmiin ja tapahtumiin
- alennuksia IAB:n kansainvälisiin tapahtumiin
- Konsernijäsenyys on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat osa konsernia
- Konsernijäsenyys mahdollistaa sen, että kaikkien konserniin kuuluvien yritysten henkilöstö voi osallistua mm. työryhmätoimintaan ja kaikki konserniyritykset voivat käyttää IAB:n jäsenetuja esim. jäsenalennukset koulutuksiin ja tapahtumiin
- Konsernijäsenyys kattaa konsernijäsenen ja kaikki konsernijäsenen tytäryhtiöt (yhtiöt, joissa konsernijäsen käyttää kirjanpitolain mukaista määräysvaltaa) sekä konsernijäsenen emoyhtiön (yhtiö, joka käyttää kirjanpitolain mukaista määräysvaltaa konsernijäsenessä)
- edut kuten yritysjäsenyydessä
- start up -yrityksille edullinen jäsenhinta toiminnan aloitusvuonna ja sitä seuraavana vuonna (ei muita mahdollisia alennuksia)
edut kuten yritysjäsenyydessä, paitsi hallitustoiminta
- pienille maksimissaan 2 henkilön yrityksille
- edut kuten yritysjäsenyydessä, paitsi hallitustoiminta
- ei-voittoa tavoitteleville yhteisöille, liitoille ja järjestöille sekä julkiselle sektorille
- edut kuten yritysjäsenyydessä, paitsi hallitustoiminta
IAB:n jäsenkausi on kalenterivuosi. Jäsenmaksun voi suorittaa haluttaessa kahdessa osassa, lisämaksu 100 €.
IAB Europen jäsenmailla on käytössä maakohtaiset jäsenmaksumallit. Kansainvälisten yritysten jäsenmaksu IAB Europelle ei tuo maajäsenyyttä eli jäsenyyttä IAB Finlandille.
IAB Finland ry:n säännöt
Lue IAB:n säännöt täältä!
Kysy lisää jäsentasoista: pasi.raassina(at)iab.fi, puh 040 575 3726.
Täytä lomakkeen tiedot ja liity IAB:n jäseneksi! Fill the form and join IAB Finland!