Icon
Etusivu
IAB Digimarkkinapulssi Q4

Markkinapulssi on HYVIN nopea kvartaaleittain tehtävä kysely, jonka tuloksista lasketaan "fiilisinde...

Highlight image
Tilaa IAB uutiskirje

Uutiskirjeen tilaajana saat ensimmäisten joukossa tiedon tärkeistä tapahtumista ja koulutuksista!

lue lisää
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Uusin, ja nyt kolmatta kertaa tehty, tutkimusraportti tarjoaa kattavan katsauksen ohjelmallisen osta...

Artikkeli IABlogi Uutiset | 29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

Artikkeli IABlogi | 29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää

Artikkeli Webinaaritallenteet | 20.11.2024

Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?

Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.

lue lisää

Artikkeli IABlogi | 18.11.2024

Markkinoinnin vaikuttavuus: Mitä sinun tulee tietää lyhyen ja pitkän aikavälin mallintamisesta

Tutkimukset osoittavat, että markkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen kasvun edistäjänä. McKinseyn analyysin mukaan toimitusjohtajat, jotka ovat asettaneet markkinoinnin kasvusuunnitelmiensa keskiöön, saavuttavat kaksi kertaa todennäköisemmin yli 5 prosentin vuotuisen kasvun verrattuna kilpailijoihinsa. Jotta markkinointipanostukset voidaan kohdentaa oikein, tulee niiden vaikuttavuus olla todennettavissa.

lue lisää
Seminaarit, Webinaarit
Seminaari: Kaikki irti datasta 04.12.2024

Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.

lue lisää
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

Tässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...

Highlight icon
Tutustu IAB:n työryhmiin

Ole muutoksen tekijä

Tutustu
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2024

Pelimainonta on yksi nopeimmin kasvavista digimainonnan muodoista maailmassa. Tutkimuksen avulla hal...

Highlight picture
Vastuullinen digimainonta Suomessa -tilannekatsaus Lataa tutkimusraportti