Opiskelijoiden kokemuksia IDM-tutkinnosta
"Minun mielestäni IDM-tutkinto oli erittäin hyvä kokonaisuus, tarpeeksi laaja ja kattava. Olen opiskellut markkinointia jo aiemmin ja tästä sain lisää syvyyttä digimarkkinoinnin osaamiseeni. Saamamme tehtävänannot olivat laajoja, mutta todella hyödyllisiä. Suosittelen tutkintoa kaikille markkinoinnin osaajille. Mikäli tulisin hakemaan uutta työtehtävää mainitsisin ehdottomasti suorittaneeni tämän tutkinnon."
- Toni Hyyryläinen, Business Manager, Sanoma Oyj
"Kurssin tärkeimpiä oppeja minulle oli asiakkaan ja markkinointipäättäjän näkökulman avautuminen digimarkkinointia toteutettaessa. Kurssin tehtävät olivat haasteellisia ja niiden eteen piti tehdä paljon työtä, mutta koin niiden olevan kurssin paras anti. Koen, että osaamiseni digimarkkinoinnin parissa on nyt tasokkaampaa, ja olen päässyt asiakaskeskusteluissani avaamaan uusia näkökulmia digimarkkinoinnista. Suosittelen kurssia jokaiselle, joka haluaa tietää enemmän digimarkkinoinnin mahdollisuuksista!"
- Tatu Niutanen, asiakkuusjohtaja, MEKS Keskisuomalainen
”Olen pystynyt hyödyntämään IDM-kurssin oppeja päivittäisessä työssäni jo opiskeluvaiheessa.”
- Matti Cornér, COO, hasan & partners
"IDM-koulutuksen avulla opin ymmärtämään digimarkkinoinnin kokonaisuutta. Digi-markkinoinnin struktuuri ja kokonaiskuva tulivat selkeäksi ja pystyin ratkaisemaan yrityksen viestinnässä esiin tulleita ongelmatilanteita, sekä olemaan avuksi ja jakamaan oppimaani kollegoilleni vastaavissa tilanteissa. Kurssin harjoitustehtävät olivat mielestäni parhain anti koko kurssista. Ne olivat työläitä, mutta niissä pääsin itse suunnittelemaan, miten toteuttaisin digimarkkinointia käytännössä. Hain uutta työpaikkaa kurssin loppukokeiden jälkeen ja sain hakemani paikan. Uusi työnantajani arvosti paljon sitä, että minulla on tuorein osaaminen digimarkkinoinnista. Kurssi avasi minulle digimarkkinoinnin tärkeyden nyky-yritysmaailmassa, koska sen tulisi olla sisällytettynä kaikessa tekemisessä. Suosittelen lämpimästi kurssia kaikille, jotka työskentelevät markkinoinnin parissa sekä niille, jotka haluavat astua ulos markkinoinnin dinosaurus-ajalta kohti tehokkaampaa digiviestintää!"
- Inari Marttinen, Senior Brand Manager, Fazer Oy
"Olen saanut tietää monipuolisesti uusia asioita ja toisaalta saanut syvällisempää ymmärrystä jo selviinkin asioihin. Kurssin sisältö on ollut heti hyödyllinen ja oppeja voi käyttää, toimipa millä toimialalla tahansa digimedian parissa."
- Sanna Kaartinaho, Head of Client Group, SEK
”Oma polkuni on kulkenut journalismin opintojen myötä työskentelemään mediataloon, sitä kautta ensin digimainonnan ja myöhemmin monikanavaisen markkinoinnin pariin. Vuonna 2015 opiskelin työn ohessa The Professional Diploma in Digital Marketing –perustutkinnon. Koulutus oli hyvä ja sainkin sitä kautta paremmin kokonaiskuvaa aiheista, joiden ympärillä jo työskentelin. Tämän jälkeen hakeuduin jatkotutkintoon ja suoritin The Postgraduate Diploma in Digital Marketing –tutkinnon. Jatkotutkinto toi vielä erilaista ymmärrystä, perspektiiviä ja syvensi peruskurssin sisältöä. Ensimmäisen kurssin käytyä oli helppo jatkaa opintoja, kun opiskelutapa oli jo tullut tutuksi. Jatkotutkinnossa seurattiin samanlaista kaavaa, opiskelun koostuessa moduuleista ja case-tehtävistä, mutta näihin tuli uusi, haastavampi taso. Koulutus oli hyvin käytännönläheistä, ja olen pystynyt hyödyntämään opiskelujen antia konkreettisesti työelämässä. Opiskelu oli myös melko vapaata, eikä tiukasti aikataulutettua. Kunhan varaa aikaa esimerkiksi case-tehtäviä varten, onnistuu opiskelun limittäminen työn kanssa hyvin.”
- Elli Räsänen, Digital Content Editor, Telia
Johanna Kontkanen (33 Company) suoritti The Professional Diploma in Digital Marketing -tutkinnon vuonna 2013.