Icon
Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa. Tallenteet

Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa.

27.04.2023

Maailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi?

Aiheena on mainonnan huomaamisen kasvanut merkitys, ja siihen pureutunut tuore Attention Economy -tutkimus, jonka on teettänyt markkinoinnin konsultointi- ja toimistoverkosto dentsu.

Silmänliiketeknologiaan pohjautuvan Attention Economy -tutkimuksen tavoitteena on ollut selvittää, millainen mainonta huomataan, ja erityisesti, miten aktiivinen huomaaminen vaikuttaa mainonnan tehoon ja vaikuttavuuteen. Globaalin tutkimuksen löydökset ovat puhuttaneet koko markkinointialaa tänä vuonna. Webinaarissa esittelemme Attention Economy -tutkimuksen keskeiset löydökset ja kerromme, miten tuoda ne osaksi markkinointiviestinnän suunnittelua.

Agendalla:

  • Mainonta on rikki. Mainonnan muistaminen ja vaikuttavuus ovat laskussa.
  • Huomaaminen (attention), mitä olemme oppineet tähän mennessä.
  • Mistä huomaaminen (attention) muodostuu?
  • Kuinka varmistan, että mainontani huomataan? 

 

07.06.2023

Tallenne: Keksit. Keksit? Keksit!

Miksi kaikkien markkinoijien pitäisi olla kiinnostuneita evästeistä? Luonnollisesti siksi, että kolmannen osapuolen evästeiden lopullisen poistumisen odotetaan tapahtuvan vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla ja jo nyt merkittävä osa mainosinventaarista on 3P evästeiden tavoittamattomissa.

lue lisää

11.05.2023

Tallenne: Total Video - Videomarkkinoinnin uusi aikakausi

Olohuonetelevision digitalisoituminen on meille kaikille tuttu ilmiö. Useimmilla meillä myös oma katselukäyttäytyminen on muuttunut sisällön määrän ja katseluvaihtoehtojen kasvaessa räjähdysmäisesti. Mitä tämä kaikki merkitsee mainostajalle? Toimivatko vanhat opit ja toimenpiteet vai tarvitaanko pussin pohjalle myös uusia kujeita?

lue lisää

27.04.2023

Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa.

Kuinka suunnittelen brändini markkinoinnin, siten että markkinointirahaa ei polteta huomaamattani nuotiossa?

lue lisää

21.04.2023

Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa

IAB:n tämän vuoden somewebinaari keskityi vaikuttavuuteen ja vastuullisuuteen. Miten toteuttaa vaikuttavia ratkaisuja somekanavissa? Kuinka käydä vastuullista vuoropuhelua kohderyhmän kanssa? Kuinka osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun brändinä rehellisesti, avoimesti ja vuorovaikutteisesti somessa? Miten valita oikea vaikuttaja sekä määrittää oikeat tavoitteet? Webinaarissa julkaistaan jo perinteisesti - eli kolmannen kerran - vaikuttajamarkkinoinnin määrä vuodelta 2022.

lue lisää