Icon
Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia Tallenteet

Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia

25.11.2022

Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?

Metaverse tulee avamaan paljon mahdollisuuksia markkinoijille vaatien samalla yhä enemmän asiakkaan ymmärrystä sekä nopeampaa vuorovaikutusta. Kuinka tulevaisuudessa mitattavuus muuttuu ja miksi keskustelu ja varautuminen on jo nyt tärkeää ja kuinka varmistaa kilpailukyky Metaverse ympäristössä. Lokaation vaikutus korostuu myös ulkomainonnassa ja se tulee ottaa huomioon kokonaisvaltaisessa mediasuunnittelussa. Miten mitattavaa tai mittavaa kaupanmedia on? SOK:n puheenvuorossa käydään läpi kuinka markkinointi-investoinnit kehittyy, datan hyödynnetään ja kuinka tuloksellisuus todennetaan. Tulevaisuuden yleisökohdentaminen on myös monilla mielen päällä ja kuinka tuodaan data ja konteksti saumattomasti yhteen.

Tapahtumassa lavalle nousevat: SOK Smart Marketing, Clear Channel, Smartclip, Alma ja Adobe. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing

Ohjelma

9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing (prese)

9:05 IAB Finlandin Martech ja Data työryhmien katsaus Customer Data Platformiin ja oppaan julkistus - Henri Maunuksela / dentsu & Tatu Kuivalahti / Custobar (lataa tulokset)

9:20 Mittava ja mitattava kaupan media kasvaa maailmalla - mikä on Suomen tilanne? - Jukka Veteläinen / SOK Medialiiketoiminta & Hannaleena Koskinen / SOK Medialiiketoiminta (prese)

9:40 Tuloksellisuus tulevaisuuden mediassa – lokaatio on mediasuunnittelun uusi kuningas - Tuomas Kurki / Clear Channel Suomi Oy (prese)

10:00 IAB Studio: Kohti tulevaisuuden markkinoinnin mittaamista - Haastattelee Juha Halmesvaara (dentsu), keskustelussa Jyrki Kostilainen (SOK Smart Marketing) ja Joona Honka (Berner)

10:20 The future of CTV in a world full of measurements - Celia Ralaimihoatra / Smartclip / RTL AdAlliance (prese)

10:40 Kohti älykkäämpää yleisökohdentamista - Jenna Kärki / Alma (prese)

11:00 Metaverse - Tieteiskirjallisuudesta todellisuuteen - Kristiina Banda / Adobe (prese)

11:20 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

11:30 Tilaisuus päättyy

 

13.06.2024

Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan

Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.

lue lisää

10.06.2024

Tallenne: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?

Tervetuloa IAB Finlandin vastuulisuus seminaarin tallenteen pariin. Vastuullisuus trendaa globaalisti, ja digimainonnan vastuullisuus on IAB painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja tärkeä, ja haasteina on standardien ja osaamisen puute niin Suomessa, Euroopassa kuin globaalistikin. Tapahtuma järjestettiin LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja sitä oli mahdollista seurata myös striimin kautta.

lue lisää

30.05.2024

Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari

Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.

lue lisää

23.04.2024

Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää