Icon
Master Your GDPR Tapahtumat

Master Your GDPR

23.01.2020, 8:30 - 11:00, Finnkino, Kinopalatsi - Kaisaniemenkatu 2, 00100 Helsinki

TCF-täsmäisku 23.1.2020 klo 8:30

Kaikki tietävät mikä on GDPR. Mutta aika harva tietää, mikä on TCF. Se kuitenkin vaikuttaa oleellisesti sekä julkaisijan että markkinoijan liiketoimintaan. Päivitä oma TCF-osaamisesi ja lue ajankohtaiset tietosuojauutiset alan parhaimmilta asiantuntijoilta.

TCF (Transparency & Consent Framework) on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan välittämisen digitaalisen mainosmarkkinan toimijoille. Kaikkien digitaalisen mainonnan parissa työskentelevien tulee ymmärtää TCF:n merkitys ja erityisen tärkeää se on mainontaa ohjelmallisesti myyville ja ostaville tahoille.

Monissa Euroopan maissa tulkitaan GDPR:ää siten, että kaikilla sivustoilla kysytään lupa ja tarjotaan mahdollisuus kieltäytyä datan hyödyntämisestä. Jos myyt digitaalista mainontaa ja/tai hyödynnät dataa ohjelmallisesti, on TCF ainoa kieli, jota mainosmarkkina ymmärtää. TCF on kehitetty varmistamaan, että digimainosmarkkinan toiminta vastaa nykyistä ja tulevaa EU:n tietosuojalainsäädäntöä.

TCF V2 julkaistiin syksyllä 2019 ja sen tukemiseen ovat sitoutuneet kaikki toimialan suuret pelurit Googlea myöten. TCF V2 tulee näillä näkymin olemaan toimialan ainoa hyväksytty standardi datan hyödyntämiseen vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin lopussa.

Lataa seminaarimateriaalit tästä:

IAB Master your GDPR TS_Anna-Hanninen_230120

IAB Master your GDPR Iconics 230120.pdf

IAB Master your GDPR Gravito 230120.pdf

PUHUJAT

Anna Hänninen, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Juristi Anna Hänninen Tietosuojavaltuutetun toimistosta avasi vuoden 2020 painopisteitä, joita olivat näkemykset evästeisiin ja markkinointiin liittyvät suostumukset.

Anna Paimela, Iconics

Juristi ja valtiotieteilijä Anna Paimela Iconicsilta kertoi mm. ePrivacyn uusimmista tuulista - miten luovia erilaisten tulkintojen kiemuroissa, miten viedä ratkaisujen opit käytäntöön?

Jake Laisi, Gravito

Jake Laisi Gravitolta valotti insinöörin näkökulmasta, mitä tiedämme tänään TCF 2.0 -toteutuksesta ja sen vaikutuksesta verkkopalveluiden asiakaskokemukseen.

28.08.2024

Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla

Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutukseen, jossa syvennymme siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.

lue lisää

04.09.2024

Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.

lue lisää

11.09.2024

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

24.09.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 9/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää