Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus
Ohjelmallinen ostajan silmin - virtuaalikoulutus, 17.11.2020, klo 9-14:00
Ohjelmallisesta ostamisesta on muodostunut digitaalisen mediamainonnan ostostandardi Euroopassa. Lähes 80 % Euroopan digitaalisesta mainonnasta ostettiin IAB Europen selvityksen mukaan vuonna 2019 ohjelmallisesti. Muutos on ollut huima, sillä vuonna 2013 vastaava luku oli 20 %.
Ohjelmallisen ostamisen edut ovat kiistattomat ja mainittakoon niistä vaikkapa monipuoliset datankäyttömahdollisuudet sekä mainoskampanjan reaaliaikainen optimointi. Ostotapana ohjelmallinen ostaminen luo myös tarvetta entistä tiiviimpään kommunikaatioon ostaja- ja myyjäpuolen kanssa. Mainonnan toimivuuteen vaikuttavia mittareita on monia ja usein niitä painotetaan mainostajasta riippuen eri tavalla. Lisäksi mediaostoista vastaa viime vuosien inhousing -trendiä mukaillen usein myös itse mainostaja.
Koulutuksen tavoite
IAB:n ohjelmallisen ostamisen koulutuksen tavoitteena on lisätä julkaisijoiden ymmärrystä ostajapuolesta. Mikä on ostajalle tärkeää ja mitkä asiat ohjaavat päätöksentekoa? Koulutuksessa omat näkemyksen kertovat kotimarkkinan kärkinimet Dagmarin Miikka Rahikainen, Relevantin Tuukka Aaltonen sekä Veikkauksen Sari Poikonen. Äänessä ovat siis niin media- / digitoimistot kuin myös itse mainonnan ostava mainostaja.
Koulutus toteutetaan virtuaalisena.
Koulutuksen sisältö:
9:00 – 9:15 Alustus päivään (Pasi Raassina, IAB Finland)
9:15 – 10:15 Mediatoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Miikka Rahikainen, Dagmar)
- Ohjelmallisen ostamisen arki
- Markkinatilanne
- Tulevaisuuden kuva
10:15 - 11:15 Digitoimiston näkökulma ohjelmalliseen ostamiseen (Tuukka Aaltonen, Relevant Digital)
- Ohjelmallisesti ostetun mainonnan tekniset mittarit
- Osto- ja myyntijärjestelmät Suomessa
11:15 - 12:00 Lounastauko
12:00 – 13:00 Mainostajan puheenvuoro (Sari Poikonen, Kesko)
13.00 – 13:30 Loppusanat & keskustelua (IAB Finland, Pasi Raassina)
Hinnat
IAB:n jäsenet 350 € + alv
IAB:n ei-jäsenet 500 € + alv
KOULUTTAJAT
Tuukka AaltonenTuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa. |
|
Miikka RahikainenMiikka Rahikainen työskentelee Dagmar Drivessä markkinointiteknologiakonsulttina ja on erikoistunut on ohjelmalliseen ostamiseen, datanhallinta-alustoihin ja markkinoinnin automaatioon. |
|
06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää12.11.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää13.11.2024
IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää20.11.2024
Oikotie Asunnot x IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?
Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämään webinaariin, jossa pureudutaan digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.
lue lisää