Mainonnan huomaaminen eli Attention on noussut yhdeksi digitaalisen mainonnan keskeisistä teemoista, sillä huomion herättäminen on yhä haastavampaa pirstaloituneessa mediaympäristössä.
IAB Finlandin Attention-työryhmä keskittyy nimensä mukaisesti mainonnan huomaamisen (attention) kehittämiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa. Työryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten huomion herättäminen vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen sekä edistää alan parhaita käytäntöjä yhdessä kattojärjestö IAB Europen kanssa.
Työryhmän toiminta tuo yhteen digitaalisen mainonnan, tutkimuksen ja mainosteknologian asiantuntijat, jotka haluavat kehittää ja jakaa tietoa huomion (attention) roolista nykyaikaisessa markkinoinnissa. Attention-työryhmä tarjoaa näkemyksiäja työkaluja jotka auttavat markkinoijia optimoimaan kampanjoitaan ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa.
Työryhmän puheenjohtajat:
Katri Martin, Partnership Director Finland, Adnami
Krista Mälkiä, Product Manager, Warner Bros. Discovery Suomi
Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Pasi Raassinalta (pasi.raassina@iab.fi), tervetuloa mukaan!
Attention-määritys:
Attention tarkoittaa sitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Attentionin perusmittareina ovat muun muassa huomattujen mainosesitysten määrä sekä niihin liittyvä huomion kesto.
Työryhmän jäsenet:
Krista Mälkiä, Warner Bors. Discovery |
Henna Purmonen, IPG Mediabrands |
Mari Ulkuniemi, Dagmar |
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois pe...
Lue lisääMaailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva ...
Katso tallenneKatso nyt tallenne IAB Finlandin ja YOC/Nostemedian yhteisestä Industry Insider -webinaarista. Tässä...
Katso tallenne