Icon
Attention Markkina

Mainonnan huomaaminen eli Attention on noussut yhdeksi digitaalisen mainonnan keskeisistä teemoista, sillä huomion herättäminen on yhä haastavampaa pirstaloituneessa mediaympäristössä.  

IAB Finlandin Attention-työryhmä keskittyy nimensä mukaisesti mainonnan huomaamisen (attention) kehittämiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa. Työryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten huomion herättäminen vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen sekä edistää alan parhaita käytäntöjä yhdessä kattojärjestö IAB Europen kanssa.

Työryhmän toiminta tuo yhteen digitaalisen mainonnan, tutkimuksen ja mainosteknologian asiantuntijat, jotka haluavat kehittää ja jakaa tietoa huomion (attention) roolista nykyaikaisessa markkinoinnissa. Attention-työryhmä tarjoaa näkemyksiäja työkaluja jotka auttavat markkinoijia optimoimaan kampanjoitaan ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa. 

Työryhmän puheenjohtajat:
Katri Martin, Partnership Director Finland, Adnami
Krista Mälkiä, Product Manager, Warner Bros. Discovery Suomi

Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Pasi Raassinalta (pasi.raassina@iab.fi), tervetuloa mukaan!

Attention-määritys:

Attention tarkoittaa sitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Attentionin perusmittareina ovat muun muassa huomattujen mainosesitysten määrä sekä niihin liittyvä huomion kesto.

 

 

Työryhmän jäsenet:

Krista Mälkiä, Warner Bors. Discovery 
Katri Martin, Adnami
Anna Lujanen, Screenforce
Antti Kaiponen, YOC / Nostemedia
Dina Abdel-Hamid, dentsu
Harri Virtanen, YOC / Nostemdia 
Heikki Pennanen, Outshine

Henna Purmonen, IPG Mediabrands 
Iiris Lehtola, Kärkimedia
Jaakko Rautanen, Channel Factory
Janne Tuominen, Aller
Juha Halmesvaara, dentsu
Juhapekka Raito, Kaleva
Julia Rautakoski - Tre Kronor Media
Maarit Ruuth, MTV 

Mari Ulkuniemi, Dagmar
Markku Mäntymaa, Viomba
Marko Multisilta, Aleph
Mimi Alen, GroupM
Susanna Kaukoniemi, Hilla Group
Tuomas Suihkonen, Improve Media
Ville-Joonas Appel, Adnami

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois pe...

Lue lisää
Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa.

Maailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva ...

Katso tallenne
Tallenne: Industry Insider: Attention! Tuloksia mainostajalle ja tuloja julkaisijalle

Katso nyt tallenne IAB Finlandin ja YOC/Nostemedian yhteisestä Industry Insider -webinaarista. Tässä...

Katso tallenne