Icon
Digitaalinen audio Markkina

Digiaudiotyöryhmä on perustettu helmikuussa 2019 edistämään audiotoimintaa suomessa. Työryhmä tapaa säännöllisesti kuuden viikon välein kehittämään markkinaa ja verkostoitumaan. Työryhmän tavoitteena on digiaudiotoiminnan kokonaisuuden parempi ymmärtäminen, alan yhtenäisten standardien ja mittarien kehittäminen sekä kaupallisen kulman tukeminen. Ryhmä pyrkii työllään edistämään digiaudion tunnettuutta koko mediamarkkinassa.

Työryhmässä on tehty aiemmin esimerkiksi nämä oppaat: Podcast-mainonnan ostajan opas 04/2020 ja Podcastien kaupallisen mahdollisuudet opas 10/2021. Työryhmässä on mukana ammattilaisia julkaisija- ja tuotantopuolelta, vaikuttaja- ja mediatoimistoista sekä radiomediasta että äänikirjojatoimijoita. Vuonna 2022 päivitettiin Podcast-mainonnan ostajan opasta soveltuvin osin, julkaistiin tutkimukset kuluttajakäyttäytymisestä sekä markkinan koosta ja järjestettiin digiaudiowebinaari.

Puheenjohtaja: Elsa Kalervo Bauer Medialta

Varapuheenjohtaja: Miikkael Anttila Asennestudiolta

PJ:n terveiset:

”IAB:n digitaalisen audion työryhmän parasta antia on ryhmän jäsenten aktiivisuus ja vilkas keskustelu, jonka saamme poikkeuksetta aikaan kokoontumisissamme. Ryhmässä on laajasti edustettuna isojen mediatalojen, pienempien tuotantoyhtiöiden sekä mm. toimistopuolen äänet, joka takaa, että markkinaa pystytään tarkastelemaan hyvin eri kulmista. Ryhmän jäsenten yhteinen, vahva tahtotila on kehittää digiaudion asemaa sekä lisätä sen ymmärrystä kotimaisessa mediakentässä."

Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä jannina.niskala@iab.fi

 

Työryhmän jäsenet:

Kati Lahtinen, A-lehdet
Noora Kunttu, Storytel
Kasper Kahila Sanoma
Miikkael Anttila, Asennemedia
Kasper Hakunti, GroupM
Laura Björkskog, Bauer Media
Moona Kärkkäinen, Podcastmedia
Tipi, Podimo
Leena Lampenius, Sanoma
Patrik Hautala, GroupM
Riina Aho, Radiomedia
Elsa Kalervo, Bauer Media
Eeva Ronkainen, Podspace
Hanna, HearHear Media
Minna Ruusuvuori, HearHear Media
Tomi Mustikka, Virtamedia
Aino Töllinen, Yle
Henna Helske, Podme
Jani Junnila, Podimo
Maria Lehto, Bauer Media
Jannina Niskala, IAB Finland
Mikko Kivistö, Idlis
Noora Peitsara, Sanoma
Teemu Sätilä, Eracontent

 

 

Digitaalisen audion ostajan -opas lue lisää
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa Lue uutinen
Kotimaisen podcast-markkinan kuulumisia lue lisää
Näin suo­ma­lai­nen kuun­te­lee - DI­GI­AU­DIO­TUT­KI­MUS 2023 lue lisää
Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2 lue lisää
Podcast-mainonta Ostajan opas lataa opas
Näin suomalainen kuuntelee - tutkimus 2022 lataa tutkimusraportti
Podcastien kaupalliset mahdollisuudet lue lisää