Icon
Ohjelmallinen mainonta Markkina

IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän tarkoituksena on kehittää ryhmän jäsenten ammatillista osaamista sekä tuottaa markkinatietoa. Avoimen ja arvostavan keskusteluilmapiirin ylläpitäminen on yksi työryhmän arvoista; tätä ja muita ryhmän tavoitteita toteutetaan erilaisilla toimenpiteillä, kuten pienryhmätöillä, esitelmillä ajankohtaisista aiheista sekä fasilitoiduilla keskusteluilla. Työryhmän agendalle mahtuvat mukaan mm. ohjelmallisen mainonnan trendit, evästeettömään aikaan valmistautuminen sekä digimainonnan standardit.

Työryhmä on tuottanut markkinalle viime aikoina mm. Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit -tutkimuksen sekä webinaarin aiheesta. Lisäksi työryhmässä on julkaistu opas ratkaisuista kolmannen osapuolen evästeiden katoamiseen sekä podcast-jakso ohjelmallisen nykytilasta Suomessa.

Supersuosittua työryhmää luotsaavat tyylillä & taidolla Adformin Juuli Pelkonen sekä Schibstedin Dorentina Abazi. Työryhmä tapaa kuuden viikon välein ja syksyn ensimmäinen tapaaminen pidetään 23.8 klo 9:00 - 10:30. Tervetuloa mukaan!

”Työryhmä on täynnä innokkaita alan ammattilaisia; mainostajat, toimistolaiset, julkaisijat ja teknologiatoimittajat ovat kaikki tervetulleita. Tavoitteenamme on saada jokaiseen tapaamiseen mielenkiintoinen agenda sekä paljon keskustelua ja tiedonjakoa. Työryhmän vetäminen on ollut todella antoisaa aktiivisen porukan ansiosta. Uskon myös, että jokainen jäsen on oppinut tapaamisissa ja pienryhmissä jotain uutta. Ohjelmallinen mainonta kasvaa ja kehittyy vauhdilla, joten on mahtavaa, että meillä on kasassa näin dynaaminen porukka viemässä alaa eteenpäin.” Puheenjohtaja Juuli Pelkonen

Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Pasi Raassinalta (pasi.raassina@iab.fi), tervetuloa mukaan!

Puheenjohtaja: Juuli Pelkonen, Adform
Varapuheenjohtaja: Dorentina Abazi, Schibsted

Työryhmän jäsenet:

Aleksi Ylitalo, RTL
Anna Turunen, YOC/ Nostemedia
Anu Höglund, MTV
Daniel Ahlbert, Netricsales
Darius Skaidin, Clear Channel
Denic Anela, Kaleva
Dina Abdel-Hamid, dentsu
Elina Niskanen, Improve Media
Heidi Heikura, Schibsted
Johannes Harju, Neuwo
Jonne Salovaara, Dagmar
Villejoonas Appel, Adnami

Joonas Saukkonen, Fonecta
Juhapekka Raitio, Kalevamedia
Jussi Määttä, Fonecta
Katri Martin, Adnami
Laura Björkskog, Bauer
Maaret Repo, Kesko
Maarit Toivonen, Alma Media
Maija Virta, Aller
Maiju Filppula, Toinen PHD
Markku Mäntymaa, Viomba
Marko Valli I-mediat
Michael O'Shea, Nörr
Miia Salmi, Sanoma

Miikka Rahikainen, Dagmar
Nina Nordman, Matterkind
Petteri Parhi, Kalevamedia
Rebecka Sjöström, Netricsales
Simo Kulmala, Relevant
Susanna Kaukoniemi, Hilla Group
Tanja Jaatinen, Alma Media
Tiina Sihvonen, Otava
Toni Wistbacka, Fonecta
Ville Ahola, Valve
Ville Lahtinen, Improve media
Ville Veikkolainen, Readpeak

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024

IAB:n marraskuun webinaarissa käsiteltiin ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuunti...

Katso tallenne
Ohjelmallinen Gaming 2024 lue lisää
IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa...

lue lisää
IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1) lue lisää
Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä lataa opas
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Lataa raportti