Työryhmän tavoitteena on kasvattaa markkinan ymmärrystä kaupan mediasta. Työryhmä tulee mm. määrittelemään kaupan median, luomaan standardeja ja oppaita sekä pitämään webinaareja. Työryhmä kokoaa yhteen asiantuntijoita hyvin monipuolisesti erilaisista alan toimijoista.
Kaupan media on suhteellisen uusi käsite ja mediakokonaisuus. Se yhdistää kaupan toimijan ja mainostajan uniikilla tavalla, joka mahdollistaa brändien pääsyn yhä lähemmäs asiakkaitaan. Kaupan median avulla mainostaja voi kohdata kuluttajan ostopolun eri vaiheissa ensiluokkaisella asiakaskokemuksella.
”Olemme huomanneet kaupan median kasvavan räjähdysmäisesti niin Suomessa kuin ulkomailla. Tähän kasvaneeseen kysyntään haluamme uuden IAB:n työryhmän voimin vastata valistamalla mainostajia sekä alan asiantuntijoita. Nyt on oikea hetki luoda määrittelyjä ja standardeja alalle, jotta tietoa tarvitsevat ymmärtävät kaupan median kokonaisuudessaan ja osaavat siten päätellä tulisiko heidän hyödyntää sen mahdollisuuksia.” Työryhmän toinen puheenjohtaja Sami Hiirsalmi.
Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Mira Vaurulalta (mira.vaurula@iab.fi), tervetuloa mukaan!
Puheenjohtajat: Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing & Mari Riipinen, Dagmar
Työryhmän jäsenet:
Mira Vaurula, IAB Finland |
Outi Hilakari, Bauer Media |
Pasi Hannula, Clear Channel |
Tässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...
Kuuntele jaksoToisessa osassa tutkimme retail median nykyisiä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Jakso tarj...
Kuuntele jakso