Icon
Sisältömarkkinointi Markkina

Sisältömarkkinoinnin työryhmän tavoite on kehittää markkinointia innostavaksi, hyödylliseksi ja toimivaksi. Ilman kiinnostavaa sisältöä oikeille kohderyhmille ei synny tuloksia. Yhdessä IAB:n yhteisön, mediatalojen, sisältötoimistojen, mediatoimistojen ja eri toimialojen yritysten markkinointipäättäjien kanssa havainnoimme ja analysoimme markkinaa sekä eri kohderyhmissä resonoivia trendejä. Sisältömarkkinoinnin työryhmä on aktiivinen ja innostunut.

Työryhmään tuovat näkemyksiänsä johtavat asiantuntijat, terävät sisällöntuottajat, sisältöstrategit sekä mediaosaajat ja sisältöjä tehostavan teknologian ammattilaiset. Myös brändien markkinoinnista ja sisällöistä vastaavat päälliköt jakavat työryhmässä ajatuksemme, että markkinointia ei ole ilman sisältöjä.
Aktiivinen työryhmä on tuottanut sisältömarkkinoinnin oppaita, webinaaripuheenvuoroja ja koulutuksia. Pienryhmissä olemme tuottaneet podcasteja, kehitämme sisältöjen vaikuttavuuden mittaamista ja osallistuneet pyydettäessä muiden työryhmien työskentelyyn. Uskomme, että yhteistyö vie aina eteenpäin!
Työryhmässä jaetaan luottamuksellisesti osaamista: jokainen tuo vuorollaan näytille caseja ja inspiraatiota. Näin opimme yhdessä ja pystymme kiteyttämään näkemyksiä sisällöistä markkinointialan muuttuviin tarpeisiin.

Puheenjohtajan terveiset:
”Luova ajatus, joka saa yleisön käyttämään aikaansa sisällön parissa. Innolla ja sydämellä toteutettu laadukas sisältö. Ymmärrys oikeista jakelukanavista ja toimiva teknologia taustalla, datan hyödyntämistä unohtamatta. Voiko näin kiehtovaa yhdistelmää edes olla?
Meitä yhdistää palo siihen, että pääsee luomaan puhuttelevan tarinan ja sitten mittaamaan menestystä. Sisältömarkkinoinnin työryhmässä rakennamme kiinnostavampaa maailmaa.”

Puheejohtaja: Hanna Repo, Alma 

Haluatko mukaan? Ole yhteydessä pasi.raassina@iab.fi

 

Työryhmän jäsenet:

Niina Korhonen, Aller
Matias Ojanperä, I-Mediat
Inka Partanen, Schibsted
Katja, Asennemedia
Hanna Repo, Alma
Susanna Laitinen, Schibsted
Jussi Hakanen, Isobar
Jaana Vainio, A-Lehdet
Mikko Kääriäinen, Media
Johanna Risku, Asennemedia

Hanna Vartiainen, Indieplace
Lauri Loikkanen, Azerion
Katja Himanen, Kaakon viestintä
Mervi Rankakari, A-Lehdet
Maarit Nykänen, Otava
Ria Vaahto, Sanoma
Eira Isomäki, Media
Laura Aaltonen, Neste
Noora Verronen, Kaikki Somesta  

Jutta Hämäläinen, Elisa
Anne Leinonen, A-Lehdet
Innimari Hyvärinen, Media
Sarah Grünn, Dagmar
Martti Penttilä, dentsu
Katri Tanni, Differo
Suvi Tanner, Schibsted
Ida Lohela-Park, KalevaMedia  
Tiina Ruusinen, Ping Helsinki
Leena Seppinen Alma Media

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpie...

Lue lisää
Sisältömarkkinoinnin Deep Dive lataa opas
Sisältömarkkinoinnin opas lataa opas
Vaikuttajamarkkinoinnin opas lataa opas