Markkinointiteknologian opas
Julkaistu 10/2018
Tämä opas on päivitetty 05/2020. Uuden päivitetyn oppaan löydät täältä.
Tämän Markkinointiteknologian oppaan on koonnut IAB:n Martech-työryhmä.
Muutama vuosi sitten erilaiset markkinointiteknologiat nähtiin ratkaisuina markkinoinnin tehon, sisältöjen, tekemisten ja resurssien optimointiin, hallintaan ja toimenpiteiden ja viestien orkesterointiin. Tänä päivänä teknologiat ovat edelläkävijäyrityksille jo arkipäivää ja kyselymme mukaan suuri joukko kulkee reippaana perässä. Tämä opas on kirjoitettu sinulle, reippaaseen suureen joukkoon kuuluva.
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.
Lataa opas tästä
Aiheiltaan kattava 30-sivuinen opas käsittelee muun muassa markkinointitekonologian merkitystä yritysten liiketoiminnalle ja konkreettisia työkaluja mainonnan, myynnin, datan, sisällön ja kokemuksen sekä vuorovaikutuksen näkökulmista.
- Tavoitteenamme oli kirjoittaa opas, jossa markkinointiteknologioita on avattu mahdollisimman helppotajuisesti – suomeksi, esimerkkejä hyödyntäen. Tämä on vasta pintaraapaisu, mutta auttaa toivottavasti hahmottamaan markkinointiteknologioiden viitekehyksen ja siinä käytettäviä työkaluja, kertoo Martech-työryhmän puheenjohtaja, Eliisa Puikkonen.
TULOSSA: IAB Finlandin Vaikuttajamarkkinoinnin opas julkaistaan alkuvuodesta 2019.