Kysely: Digitaalisen ulkomainonnan tila
Digiulkomainonnan kyselyn (N=85) tavoitteena oli kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa. Saimme monipuolisesti vastauksia sekä B2B- että B2C-puolelta, useilta eri toimialoilta. Vastaajissa korostui pienet mainostajat.
Kyselyn tuloksista voidaan päätellä, että digitaalinen ulkomainonta kiinnostaa, mutta se saatetaan kokea yhä haastavana tai tuntemattomana aihealueena.
Monet vastaajat toivovat lisää tietoa ja esimerkkejä liittyen digitaalisen ulkomainonnan parempaa hyödyntämiseen. Viestintää toivotaan hyvistä luovista toteutuksista, digitaalisen ulkomainonnan mahdollisuuksista sekä yksinkertaisista ja pienellä budjetilla tehdyistä kampanjoista. Osa vastaajista nostaa esiin digitaalisen ulkomainonnan roolin osana isoja luovia kampanjatoteutuksia – kuinka digiulkomainonta liitetään esimerkiksi laajempaan videokokonaisuuteen?
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.
Lataa opas tästä