Tervetuloa jälleen markkinointiteknologioiden pariin! Ensimmäinen versio oppaasta julkaistiin noin puolitoista vuotta sitten ja siitä tuli lähes saman tien IAB:n ladatuin opas kautta aikojen.
- Palaute puolentoista vuoden takaa oli kahtiajakoista: edelläkävijäjoukko olisi kaivannut syvempää tietoa ja ”jotain uutta”, muu lukijakunta piti opasta ”hyvänä yleiskatsauksena”. Kiitämme saamastamme palautteesta ja toivomme, että blogipostauksillamme ja seminaaripuheenvuoroillamme olemme pystyneet tarjoamaan teille edelläkävijöille toivomianne syväsukelluksia eri teemoihin. Oppaan osalta pidämme linjamme ja jatkamme Markkinointiteknologioiden viitekehyksen (Marketing Technology Landscape) luotaamista aiempaan tapaan. Opas on edelleen suunnattu ensisijaisesti markkinoijille ja henkilöille, jotka haluavat kokonaisvaltaista ymmärrystä markkinointiteknologioiden kentästä tai kenties löytää sieltä täsmätietoa teknologioista tai ratkaisuja kulloiseenkin tarpeeseen, kertoo Martech-työryhmän puheenjohtaja, Eliisa Puikkonen.
Opas on laajuudeltaan kattava, lähes 100-sivuisen oppaan teemoiksi nousevat teknologioiden jatkuva kehittyminen ja jatkuva uuden oppimisen tarve, tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa sekä evästeet. Oppaan on koonnut IAB:n Martech -työryhmä.
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.
Lataa opas tästä