Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositus
Julkaistu 9/2018
Tulevien vaalien alla myös poliittiset mainostajat ovat osoittaneet kiinnostusta vaikuttajamarkkinointiin. Tätä silmällä pitäen IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmä julkaisi Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.
”Koska tiedon tarve on akuutti etenkin poliittisten mainostajien kentällä, jalkaudumme työryhmämme asiantuntijoiden kanssa myös puoluetoimistoihin. Suomessa on poikkeuksellisen laadukas ja eettisesti tasokas sisältömarkkinoinnin kulttuuri, joten koemme, että meillä on edellytykset toimia myös poliittisen sisältömarkkinoinnin edelläkävijämaana”, IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä taustoittaa.
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.
Lataa suositus tästä
Suositus tulee saamaan jatkoa, kun työryhmä julkaisee kattavan Vaikuttajamarkkinoinnin oppaan alkuvuodesta 2019. Aiemmin IAB Finland on julkaissut muun muassa seuraavat aiheeseen liittyvät oppaat:
- Natiivimainonnan opas
- Natiivimainonnan tuotantoprosessi -suositus
- Tubettajayhteistyöopas
- Työntekijälähettilyyden opas
- Blogiyhteistyön opas
TULOSSA: IAB Finlandin Vaikuttajamarkkinoinnin opas julkaistaan alkuvuodesta 2019.