Sisältömarkkinoinnin termit ja terminologia
Sisältömarkkinoinnin yhteydessä eksyy nopeasti terminologiseen viidakkoon. Samoista asioista saatetaan puhua monilla eri termeillä, joista osa edustaa erilaisia markkinoinnille ominaisia vierasperäisiä lyhenteitä. Tämän vuoksi IAB:n sisältömarkkinoinnin työryhmän tavoitteena on ollut luoda yleisintä terminologiaa avaava lista, jonka avulla niin myyjät kuin ostajatkin voisivat ymmärtää toisiaan paremmin. Tavoitteenamme on varmistaa yhteinen kieli ja samalla vahvistaa sisältömarkkinoinnin paikkaa Suomen markkinalla. Tervetuloa siis lukemaan "Sisältömarkkinoinnin termit ja terminologia" -opasta. Olemme pyrkineet suosimaan selkeitä, suomenkielisiä ilmauksia, joiden käyttämistä IAB suosittelee kaikille sisältömarkkinoinnin parissa työskenteleville.
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.