Tutkimus: Internet ilman kohdennettua mainontaa
Mainosrahoitteinen internet on jälleen kerran keskellä murrosta. Markkinoijien kiinnostus digitaalisia mainospintoja kohtaan on suurempaa kuin koskaan yritysten liiketoiminnan digitalisoituessa, mutta samalla kuluttajat ovat entistä valveutuneempia sekä osin myös huolestuneempia oman digitaalisen datansa käyttämisestä. EU-tasolla valmistellaan uusia lainsäädäntöhankkeita, joiden tavoitteena on lisätä kuluttajien turvallisuutta digitaalisissa palveluissa sekä tasapuolistaa yritysten toimintaedellytyksiä EU:n sisämarkkinoilla sekä maailmanlaajuisesti.
Isojen muutosten keskellä on tärkeää kuunnella kuluttajia ja löytää ratkaisuja, jotka poistavat kuluttajien tietosuojaan kohdistuvia huolia, mutta mahdollistavat myös rikkaan ja elinvoimaisen datapohjaisen digimarkkinan, josta hyötyvät markkinoijat ja sitä kautta koko kansantalous.
Tämän Media-alan tutkimussäätiön ja IAB Finlandin tutkimuksen tavoitteena on tuoda kuluttajan ääni esille – miten tyytyväisiä kuluttajat ovat nykyiseen mainosrahoitteiseen internetiin, millä ehdoilla kuluttajat haluavat käyttää verkkopalveluita ja mitkä mahdolliset kipupisteet ovat. Lataa tutkimusraportti alta!
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.
Lataa opas tästä