Vastuullinen digimainonta Suomessa tutkimuksen tulokset
IAB Finlandin Vastuullinen digimainonta -työryhmä selvitti vastuullisen digimainonnan tilaa verkkokyselyn avulla huhti-toukokuussa 2023. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää toimialan valmiutta ja ymmärrystä vastuullisuudesta digimainonnassa. Vastaajia kyselyyn saatiin 53 kpl. Kyselyssä selvisi mm.
- Vain 4% vastaajista mittaa digimainonnan hiilijalanjälkeä, kun vastaava luku IAB Europen kyselyssä oli 20%.
- Yrityksen hiilijalanjäljen mittaaminen on jo yleisempää vastaajien keskuudessa (36,5%)
- Suurimpina haasteina koettiin yhtenäisten standardien ja tietoisuuden puute
Lataa raportti itselle
Huom: Jos alla oleva latauslomake ei aukea tai näy oikein, yritä päivittää sivu muutaman kerran tai kokeile toista selainta. Pahoittelemme teknistä häiriötä.