Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt
Evästeetön maailma on tulossa, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Miten se vaikuttaa markkinoijan arkeen? Entäpä kulmahuoneeseen? Teemana webinaarissa on tulevaisuuden yleisöt ja kohderyhmät.
IAB Finlandin Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt -tapahtumassa puhutaan yleisöistä ja kohderyhmistä ja niiden tavoittamisesta myös tulevaisuudessa.
Tämä webinaari vastaa kysymyksiin:
- Miten tulevassa evästeettömässä maailmassa voit tavoittaa oikean kohderyhmän?
- Miten voit tavoittaa oikean yleisön oikealla hetkellä modernin ulkomainonnan keinoin?
- Miten voit hyödyntää maailmalla hurjaa kasvua niittävän interaktiivisen television mahdollisuudet?
- Miten voit varmistaa että brändisi näyttäytyy oikeanlaisessa ympäristössä, oikealle kohderyhmälle?
Digimarkkina elää ja kehittyy jatkuvasti. Muutoksen ytimessä markkinoijan tulee rakentaa yhteistyökumppaneidensa kanssa myös tekniset ratkaisut, joilla markkinointikommunikaatio kanavakohtaisesti omien kohderyhmien kanssa onnistuu vastuullisesti sekä turvallisesti.
Vaatimukset markkinoinnin parissa työskenteleville ovat kovat: tuoteymmärryksen, kilpailukentän ja kohderyhmäosaamisen lisäksi myös markkinoinnin teknisen ymmärryksen sekä käytännön osaamisen tulee olla hyvällä tasolla. Tietotulvan selventäminen on jatkuvaa työtä, jossa myös IAB haluaa olla tukena mm. tämän webinaarin kautta.
Webinaarikattauksessa 27.10. lavalle nousevat Alma, Clear Channel, Digita & MTV ja Channel Factory. Webinaarin pääyhteistyökumppanina on Alma.
Tervetuloa - varaa paikkasi nopeasti!
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Yhteistyössä
PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANI: |
|
Ohjelma
09:00 Webinaarin avaus - Pasi Raassina / IAB & Sampo Koskinen / Alma
09:10 Usein kysyttyjä kysymyksiä evästeettömästä maailmasta - Janne Muhonen / Alma
09:35 Heartbeats – lentoaseman EKG: kuka, missä, milloin? - Sara Riipinen / Clear Channel
10:00 Tauko 5 min
10:05 Televisio kehittyy yksisuuntaisesta interaktiiviseksi – esimerkkejä kuinka uudet HybridiTV:tä hyödyntävät kehittyneen mainonnan ratkaisut voivat luoda kasvua - Juha Ourila / Digita & Saku Sahramies / MTV
10:30 Brand Safetyn ja Brand Suitabilityn välttämättömyys mainostajalle - Jaakko Rautanen / Channel Factory
10:55 Tulevaisuuden paikalliset yleisöt - Maija Syyrakki / Mediatalo Keskisuomalainen
11:30 Webinaari päättyy
Tilaisuuden host
Pasi Raassina / IAB Finland Pasi on vetänyt IAB Finlandia jo muutaman vuoden rautaisella, mutta rennolla otteella. |
Sampo Koskinen / Alma Sampo vastaa Alma Median palveluiden ja medioiden mainosratkaisuiden markkinoinnista. Vapaa-ajallaan hän ulkoilee 5-vuotiaan Lola-cockerspanielin kanssa ja soittaa kitaraa ja muita soittimia vaihtelevalla menestyksellä. |
Puhujat
Janne Muhonen / Alma Development Manager, Media Sales Janne on työskennellyt monipuolisesti digimedian parissa jo yli 25 vuotta erilaisissa kehitystehtävissä. Häntä on aina kiehtonut tutkia uusia mahdollisuuksia ja mallintaa niitä hyötykäyttöön, koska vain muutos on pysyvää. Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. |
Sara Riipinen / Clear Channel Tuotepäällikkö Sara toimii Clear Channelilla lentoasemamedian tuotepäällikkönä. Ulkomainonnassa upeinta on hänen mielestään yleisöjen inspirointi ja ilahduttaminen, johon lentoasema uniikkina ympäristönä tuo oman kiehtovan silauksensa. Clear Channel on osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Clear Channel tarjoaa valtakunnan laajimman ja tavoittavimman digitaalisen mainosverkoston mainostajan käyttöön. Tavoitamme suuret yleisöt tehokkaasti ja nopeasti – nyt myös kohderyhmälähtöisen kampanjasuunnittelun keinoin. Valtakunnallinen portfoliomme rakentuu monenlaisista uniikeista mainosympäristöistä ja se on hyödynnettävissä useisiin markkinoinnin tarpeisiin. Tarjoamme ratkaisut joilla tavoitat, aktivoit kuluttajia ja rakennat brändiä. |
Juha Ourila / Digita Juha Ourila toimii Digita Oy:lla Videopalveluiden Business Developerina vastaten mm. uusasiakashankinnasta, datasta ja analytiikasta ja 5G broadcast hankkeesta. Digita on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja sekä maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa, toimii antenniverkon maksu-tv-operaattorina, sekä kehittää tulevaisuuden broadcasting-palveluja. Digitan tietoliikennepalveluita ovat privaattiverkot, sisäpeittoratkaisut, tietoliikenteen kattopaikkojen hallintapalvelut sekä esineiden internet (IoT) ja konesalipalvelut. Palveluita tarjotaan mediayhtiöille, kuluttajille, matkapuhelinoperaattoreille, teollisuudelle, infrastruktuuriyhtiöille sekä kiinteistöjen omistajille. |
Saku Sahramies / MTV Saku on vuosien varrella kehittänyt laaja-alaisesti sekä TV-lähtöisä että digitaalisia mainostuotteita. Erityisenä kiinnostuksen kohteena onkin löytää uusia keinoa tuoda TV-mainonnan sekä digitaalisen mainonnan parhaat puolet yhteen. Saku työskentelee Nordic-yksikössä, joka kehittää tulevaisuuden mainostuotteita sekä MTV:lle että Ruotsin TV4:lle. MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta. MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company AB. |
Jaakko Rautanen / Channel Factory Director, Finland Jaakko Rautanen on kokenut digitaalisen median ja liikkuvan kuvan osaaja jolla on yli vuosikymmenen kokemus online videon ja lineaarisen televisiomainonnan parista muun muassa Smartclipiltä ja TV5:ltä. Digitaalisuuden vastavoimana off-line aika kuluu vaimon & 2 lapsen sekä ystävien parissa. Häneen voi myös törmätä aamuisella crossfit-tunnilla tai iltaveneilyllä Helsingin lähisaaristosta. Channel Factory is a global technology and data platform that maximizes both performance efficiency and contextual suitability, delivering contextual performance for advertisers on YouTube. (Our advertising company gets you the advantage.) |
Maija Syyrakki / Mediatalo Keskisuomalainen Myyntijohtaja, Meks Maija vastaa Mediatalo Keskisuomalaisen suurasiakasmyynnistä. Mediatalo Keskisuomalainen on yksi maan suurimmista suomalaisista mediataloista. Yhtiö kehittyy kovaa vauhtia digitaalisen median puolella, niin ulkomainonnassa kuin verkkomedioiden osalta. |
11.03.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 3/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää15.04.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää