Kategoria: Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja
Kategoriassa palkitaan parhaiten digitaalisia kanavia hyödyntänyt mainostaja vuodelta 2022.
Kilpailijan tulee hakemuksessa tuoda esiin innovatiivisuutta ja tuloksellisuutta digitaalisien kanavien hyödyntämisestä markkinoinnissa. Ehdolle voi asettua mainostaja itse tai mainostajan kumppani.
Kilpailutyöt arvioidaan kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.
Voittaja Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja 2023: Mitä tänään syötäisiin – K-Ruoka
Toteutus: Kesko, Videolle & Food Camp Finland
K-Ruoka halusi modernisoida ja tuoda lähes instituutioksi muodostuneen ”Mitä tänään syötäisiin?” - TV-ohjelman digikanaviin.
Asiakasdataan pohjautuen lähdettiin luomaan digitaalisten videokanavien lainalaisuudet huomioiva innovatiivinen, palveleva ja aikaa kestävä sisältömarkkinointikokonaisuus.
Monipuolinen kokonaisuus piti sisällään reseptivideoita, inspiraatiosisältöä, tekniikkavideoita, livekokkauksia, vaikuttajayhteistyötä sekä podcast-sarjan.
"Erinomaiset tulokset! Asettaa benchmarkin ison mainostajan sisältömarkkinointi tekemiseen. Olemassa oleva perinteinen konsepti on jalkautettu digitaalisiin kanaviin onnistuneesti olemalla siellä, missä ihmiset muutenkin viettävät aikaa, oikealla hetkellä."
Shortlist Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja 2023
o MOIn digitiimi
Toteutus: Moi Mobiili & Tulos Helsinki
"Hyvä esimerkki jatkuvasta dataohjautuvasta digimarkkinoinnista. Hienosti hyödynnetty testauskulttuuria ja oltu avoimia uusille ratkaisuille, kuten tekoälyn hyödyntämiselle. Erinomaiset tulokset!"
o Mitä tänään syötäisiin – K-Ruoka
Toteutus: Kesko, Videolle & Food Camp Finland
"Erinomaiset tulokset! Asettaa benchmarkin ison mainostajan sisältömarkkinointi tekemiseen. Olemassa oleva perinteinen konsepti on jalkautettu digitaalisiin kanaviin onnistuneesti olemalla siellä, missä ihmiset muutenkin viettävät aikaa, oikealla hetkellä."
o Saka ajoi kilparataa, mittarit näytti kahta sataa. Kilpailijat putosi pois, puh pah pelistä pois - Saka
Toteutus: Saka & Avidly
"Toimialasta poikkeava mainontaa saavuttaen erinomaisia tuloksia kustannustehokkaasti. Hienoa heittäytymistä todella haastavassa toimialassa. Hyvin toimiva digitaalinen palvelu."
Tuomaristo:
Tuomariston puheenjohtaja: Janne Nurmisto, Sanoma Sampo Karpo, Tulos Helsinki |
Jos MIXX Awardisista heräsi kysymyksiä lue UKK tai ole yhteydessä Mira Vaurulaan (mira.vaurula@iab.fi, p. 040 168 0385).
Viime torstaina palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat