Kategoria: Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus
Kategoriassa palkitaan paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus vuodelta 2022.
Kilpailutyön tulee hyödyntää emerging media -kanavia innovatiivisella ja keskeisellä tavalla (esim. digitaalinen ulkomainonta, Connected TV, digitaalinen audio, tekoäly, gaming, kaupan media). Ehdolle voi asettua kampanja tai brändi.
Kilpailutyöt arvioidaan kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.
Voittaja Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus 2023: Täällä pelkään minä - Musti ja Mirri
Toteutus: Musti ja Mirri, Erma&Reinikainen
Kumppanit: Clear Channel, JCDecaux, Cocoa, United Imaginations, Inuits, San Francisco Agency, Musiikkitalo
Uudenvuodenaatto on koirille painajainen. Useimmat eläimet viettävät yön piilossa kodeissaan omistajiensa kanssa.
Täällä pelkään minä -kampanja suunniteltiin ratkaisemaan koirien uutenavuotena kokemaan hätään. Interaktiivisen toteutuksen ja laajan peiton kautta koirien hätä tuotiin näkyväksi kautta maan, ja tulokset todistavat, että se myös auttoi lemmikkejä ja heidän omistajiaan.
"Vaikuttava, tunteisiin vetoava ja vastuullinen lempeyden teko, joka sulattaa myös ei-koiraihmisten sydämet. Heikomman puolella ja samalla vaikuttavaa sekä tehokasta bränditekemistä! Hienosti suunniteltu ja toteutettu strategia, jossa kohderyhmäymmärrys ja insights osuivat nappiin. Luova idea on huikean ainutlaatuinen, huomiota herättävä ja käyttää hyväkseen uutta teknologiaa ottaen kantaa myös tunnettuun haasteeseen. Tulokset olivat samaan aikaan merkittäviä sekä kaupallisesti, että yhteiskunnallisesti."
Shortlist Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus 2023
o Täällä pelkään minä -kampanja - Musti ja Mirri
Toteutus: Musti ja Mirri, Erma&Reinikainen, Clear Channel, JCDecaux, Cocoa, United Imaginations, Inuits, San Francisco Agency, Musiikkitalo
"Vaikuttava, tunteisiin vetoava ja vastuullinen lempeyden teko, joka sulattaa myös ei-koiraihmisten sydämet. Heikomman puolella ja samalla vaikuttavaa sekä tehokasta bränditekemistä! Hienosti suunniteltu ja toteutettu strategia, jossa kohderyhmäymmärrys ja insights osuivat nappiin. Luova idea on huikean ainutlaatuinen, huomiota herättävä ja käyttää hyväkseen uutta teknologiaa ottaen kantaa myös tunnettuun haasteeseen. Tulokset olivat samaan aikaan merkittäviä sekä kaupallisesti, että yhteiskunnallisesti.""
o The Kamppis - Mediateko
Toteutus: Mediateko & Fabrik
"Tarkasti rajattua ja haastavaa kohderyhmää onnistuttiin puhuttelemaan nerokkaalla luovalla toteutuksella, joka herätti huomiota myös alan kaiken nähneiden ammattilaisten keskuudessa. Huumorintajuinen, "savolainen", luova ja nokkela idea, toimiva toteutus. Kohderyhmä arvosti "Halolla päähän" -ideaa ja se näkyi tuloksissa."
o Sokos Shop the look - Sokos
Toteutus: SOK, Aste Helsinki, Meta & Isabel Palumbo
"Kampanjan suunnittelu ja taustatyöt oli tehty huolella, joka näkyi valitulle kohderyhmälle luovalla, erottuvalla ja aktivoivalla tavalla. Kokonaisuuden mediavalikko oli laaja ja perusteltu sekä tuotteen ja toteutuksen käyttöyhteys ja relevanssi osui napakymppiin. Asiakasta palveleva idea onnistui sitouttamaan yleisön erinomaisesti. Kaupalliset tulokset puhuivat myös onnistuneen kampanjan puolesta!"
o House of Juicy - Hartwall
Toteutus: Hartwall & Troot Finland
"Perinteiseksi mielletty brändi on esitelty uudelle kohderyhmälle ryhmän omalla kielellä. Pitkäikäiseksi luotu toteutus on kiitoksen arvoinen. Kunnianhimoinen ja vahvasti toteutettu luova poikkeaa valtavirrasta. Kaiken kaikkiaan rohkeasti lähdetty uudistamaan brändiä pitkäkestoisella konseptilla, joka oli mietitty uutta kohderyhmää puhuttelevaksi ja aktivoivaksi sekä räätälöity valittujen mediakanavien mukaan."
o Kohti huippua (immersive) – Huippukiva
Toteutus: Huippukiva & Bauer Media
"Mahtava toteutus, jonka tyylikkyys ja tunne varmasti vetoaa kohderyhmään sekä poikkeaa kilpailijoiden linjasta. Uraauurtava toteutus hyödyntää kuluttajien uudistunutta mediakäyttäytymistä ja kehittyneempää uutta audiotekniikkaa. Kokonaisuudessa on läsnä vahva kohderyhmäymmärrys. Laadukas ja loppuun asti hiottu toteutus sai kohderyhmän aistit heräämään ja kylmät väreet virtaamaan."
Tuomaristo: Puheenjohtajana toimii: Lassi Tolonen, Clear Channel (IAB Hallituksen jäsen) Aki Ronkainen, Smartclip/RTL (Videotyöryhmän PJ) |
Jos MIXX Awardisista heräsi kysymyksiä lue UKK tai ole yhteydessä Mira Vaurulaan (mira.vaurula@iab.fi, p. 040 168 0385).
Viime torstaina palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat