Icon
Paras vastuullinen markkinointiteko MIXX Awards

Kategoria: Paras vastuullinen markkinointiteko


Kategoriassa palkitaan paras vastuullinen markkinointiteko vuodelta 2022.
Kilpailutyön tulee sisältää digitaalisia elementtejä ja keskeisessä osassa tulee olla vastuullisuus.
Kilpailutyöt arvioidaan kolmella kriteerillä: strategia, luova toteutus sekä tulokset.

 

Voittaja Paras vastuullinen markkinointiteko 2023: Kiusaamisvapaa vyöhyke – K-Market

Toteutus: K-Market, Wörks, Result Entertainment Agency, Dagmar & Cocoa

Kiusaamisvapaa vyöhyke sai alkunsa yhdestä kauppiaasta, joka julisti kauppansa kiusaamisvapaaksi vyöhykkeeksi. Tästä kasvoi valtakunnallinen ilmiö ja syksyllä 2021 kaikki Suomen K-Marketit lähtivät mukaan.

Kiusaamisvapaasta vyöhykkeestä tehtiin valtakunnallisesti näkyvä kampanja ja THL palkitsi Kiusaamisvapaan vyöhykkeen 2022 kansanterveyspalkinnolla.

"Kilpailutyö on erittäin hyvä esimerkki siitä, kuinka pienestä, hyvästä ideasta voi alkaa suuri ilmiö ja suuri vaikutus koko kansaan. Aihe on kaikille kansalaisille lähellä ja hyvä oppi, kuinka jokainen meistä voi vaikuttaa omalla toiminnallaan omaan elinympäristöönsä. Tuomaristo arvosti tekemisen pitkäjänteisyyttä sekä kilpailutyön kiinnittymistä brändin omiin arvoihin."

 

Shortlist Paras vastuullinen markkinointiteko 2023

o Kiusaamisvapaa vyöhyke – K-Market
Toteutus: K-Market, Wörks, Result Entertainment Agency, Dagmar & Cocoa

"Kilpailutyö on erittäin hyvä esimerkki siitä, kuinka pienestä, hyvästä ideasta voi alkaa suuri ilmiö ja suuri vaikutus koko kansaan. Aihe on kaikille kansalaisille lähellä ja hyvä oppi, kuinka jokainen meistä voi vaikuttaa omalla toiminnallaan omaan elinympäristöönsä. Tuomaristo arvosti tekemisen pitkäjänteisyyttä sekä kilpailutyön kiinnittymistä brändin omiin arvoihin."

o Älä kanna taakkaa yksin – Ehyt ry
Toteutus: Ehyt ry & Mainostoimisto Neljä Ulottuvuutta Oy

"Todella hyvät tulokset pieneltä organisaatiolta. Näkyvyys oli suunniteltu oikeaan aikaan joulun alla, puhuttelevalla viestillä kohderyhmälle. Luova toteutus oli kekseliäästi toteutettu."

o Avaimet rauhaan - CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation
Toteutus: CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation, TBWA, Def Agency Pågå & Schibsted

"Huikeat tulokset tarttumalla äärimmäisen ajankohtaiseen aiheeseen juuri oikeaan aikaan, oikean kanavan kautta. Tunteellisin kilpailutyö sai tuomaristossa aikaan jopa kyyneleitä."

o Täällä pelkään minä -kampanja – Musti ja Mirri
Toteutus: Musti ja Mirri, Clear Channel, JCDecaux, Cocoa, United Imaginations, Inuits, San Francisco Agency, Musiikkitalo

"Kampanjassa tuotiin konkreettista apua kohderyhmän haastavaan tilanteeseen hyödyntämällä fiksusti teknologiaa. Kampanjan tulokset puhuivat puolestaan ja luova idea oli erittäin kekseliäästi löydetty!"

Tuomaristo:
Tuomariston puheenjohtaja: Timo Malvela, Adform (IAB Hallituksen jäsen)

Jaakko Haarala, DoubleVerify
Niina Korhonen, Aller (Sisältömarkkinoinnin työryhmän PJ)
Susanna Laitinen, Alma (Vastuullinen digimainonta työryhmän PJ)
Maarit Ruuth, MTV (Vastuullinen digimainonta työryhmän PJ)
Thomas Munck, Pubmatic

Jos MIXX Awardisista heräsi kysymyksiä lue UKK tai ole yhteydessä Mira Vaurulaan (mira.vaurula@iab.fi, p. 040 168 0385).

Paras vastuullinen markkinointiteko
Vuoden datateko
Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus
Digikanavia parhaiten hyödyntävä mainostaja
Paras digisuunnittelutiimi
Paras digimyyntitiimi
Vuoden digiammattilainen
Kilpailun tiedot ja säännöt
Tuomaristot
MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu

Viime torstaina palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat