Somemainonnan tehokurssi
Somemainonnan tehokurssi
Aika: 1 pvä | To 22.9.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Helsinki
Osallistu mukavaan kokopäivän koulutukseen ja opi tekemään somemainontaa tuloksellisesti.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan.
Somemainontaa käsitellään koulutuksissa harvoin näin tuloshakuisella otteella ja tätä kurssia ei järjestetä usein. Ilmoittaudu siis nyt, kun kalenterissa on vielä tilaa!
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
- teet somemainontaa itse tai ostat sitä kumppanilta
- et ole varma, onko teillä käytössä hyödyllisimmät mittarit ja tavoitteet (vinkki: tykkäysmäärät eivät kuulu niihin)
- haluaisit mainonnasta selkeästi enemmän tuloksia (kuten myyntiä, työhakemuksia, tunnettuutta)
- koet tärkeäksi kohdentaa mainonnan mahdollisimman oikealle yleisölle (jottei budjettisi uppoa “kylähulluihin”, maksukyvyttömiin tai ihmisiin joita ei kiinnosta)
- haluat varmistua, että käytät kussakin tapauksessa oikeaa somepalvelua ja mainosmuotoa (jottet tärvää budjettiasi heti alkuunsa)
- olet kiinnostunut mittaamaan mainonnan vaikutusta (jotta saat parhaat hyödyt budjetistasi).
Koulutuksen hyödyt:
- Opit välttämään tyypilliset virheet mainonnan kohdennuksessa (erityisesti Facebook voi olla petollinen tässä).
- Osaat markkinoida avoimia työpaikkoja somessa juuri oikean profiilin ihmisille (tämän vuoksi LinkedIn on hyödyllinen myös B2C-yrityksille).
- Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin, LinkedInin ja Twitterin mainosjärjestelmissä.
- Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla.
- Tiedät mitä kuvakokoja tarvitset mainontaa varten eri somepalveluissa ja mainosformaateissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
- Osaat mitata mainonnan vaikutusta paitsi järjestelmien omilla seurannoilla niin myös puolueettomammalla Google Analyticsilla.
- Ymmärrät somemainonnan roolin digimarkkinoinnin kokonaisuudessa ja osaat suunnitella strategiaa siihen liittyen.
- Kuulet paljon käytännön esimerkkejä, millaisella somemainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.
Kouluttajasi
Arttu Raittila
Arttu tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 632 € + alv |
Ei-jäsen | 790 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–9.30 MILLAINEN SOMEMAINONTA TOIMII JA MIKÄ ON SEN ROOLI “ISOSSA KUVASSA”
- Mitä roolia somemainonta näyttelee toimivassa “markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
- Kuinka somemainonta kannattaa huomioida sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
- Somepalveluiden keskeiset erot ja tyypilliset käyttökohteet mainonnassa.
9.30–12.00 FACEBOOK- JA INSTAGRAM-MAINONTA
- Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
- Mainosten hallinnan rakenne ja käyttö.
- Mihin eri kampanjatyyppejä ja mainosmuotoja kannattaa käyttää.
- Dynaaminen luova sisältö (testaa hetkessä satoja tekstien ja kuvien yhdistelmiä).
- Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
- Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään.
- Kuinka pehmität sivustollasi käyneitä uudelleenmarkkinoinnilla.
- Sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden käyttö mainonnan kohdentamiseen.
- Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein (vinkki: älä koske Mainosta julkaisua -nappulaan!)
- Tulosten mittaus Facebookin sisällä ja Google Analyticsissa (ja mitkä ovat näiden erot).
- Instagram-mainonta Facebookin mainosjärjestelmän kautta: parhaat käytännöt.
- Hyvän mainoksen anatomia.
- Näin vakoilet kilpailijoiden mainoksia.
N. 10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
12.00–13.00 LOUNASTAUKO
13.00–14.30 LINKEDIN-MAINONTA REKRYTOINNISSA JA LIIDIEN HANKINNASSA
- LinkedIn-mainonnan oikeat käyttökohteet.
- Mainonnan käynnistäminen ja oikeuksien hallinta.
- Campaign Managerin rakenne ja tärkeimmät valinnat.
- Kohdennustavat, niiden valinta ja toimivat yhdistelmät.
- Uudelleenmarkkinointi oman sivuston kävijöille.
- Liidimainokset.
- Direct Sponsored Post -mainokset (täsmäviesti täsmäyleisölle).
- Tekstimainokset ja miten ne saa käyttöön.
- Yhteystietojen ja yrityslistojen käyttö kohdennukseen.
- Liidien poiminta LinkedIn-seurantakoodin avulla (mitkä yritykset ovat käyneet sivuillasi?).
- Tulosten seuranta.
- Kilpailijan LinkedIn-mainosten vakoilu.
14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.45–15.30 TWITTER-MAINONTA
- Mihin käyttötapauksiin Twitter-mainonta sopii?
- Ads Managerin rakenne ja keskeiset valinnat.
- Suomessa relevantit kohdennustavat.
- Uudelleenmarkkinointi ja yleisöjen rakentaminen.
- Kilpailijoiden Twitter-mainosten vakoilu.
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
11.03.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 3/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää15.04.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.
lue lisää