
Tallenne: Mediakentän kasvavat kanavat
Uutta aikaa medialle, kirjaimellisesti. Suomalaisten mediankulutus oli kasvanut yli 2,5 tunnilla vuoden 2016 jälkeen, ja tästä ajasta peräti 40 minuuttia kohdistui uusiin medioihin. Kyse ei ollut pelkästä siirtymästä, vaan laajennuksesta. Media kulki mukana lenkillä, siivouksessa ja työmatkoilla. Kuluttajien arjen rytmit, kosketuspisteet ja keskittymisen hetket olivat muuttuneet, ja tapahtumassa pohdittiin, oliko strategiat muutettu niiden mukana.
Tässä IAB Finlandin webinaarissa perehdyttiin digitaalisen mediakentän kasvaviin alustoihin ja uusiin kulutustilanteisiin. Osallistujille tarjottiin tuoretta dataa ja asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, miten yleisö tavoitetaan siellä, missä heidän huomionsa jo oli tai oli vasta nousemassa.
Tilaisuus oli suunnattu erityisesti niille, jotka olivat vastuussa seuraavista siirroista mediassa ja markkinoinnissa.
OHJELMA:
Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Lujanen | Screenforce
Brändinmukaista mutta kohderyhmää houkuttelevaa – näin erotut somen sisältötulvasta lyhytvideoilla - Joona Haatainen | Troot (lataa prese)
Podcast-mainonta tässä ja nyt – miksi juuri nyt on oikea aika hypätä mukaan? - Eeva Ronkainen | Podspace (lataa prese)
Kuinka suomalaiset pelaavat nyt? - Pelaajabarometri 2024 - Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance ja Janna Laiho | Azerion (lataa prese)
Total TV -mainonta tulevaisuudessa - Nina Eriksson | MTV (lataa prese)
Creative usage of data within OOH campaigns - Mia Setälä | Ocean Outdoor Finland ja Richard Stiller | Ocean Outdoor Sweden (lataa prese)
Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Lujanen | Screenforce
23.04.2025
Tallenne: Mediakentän kasvavat kanavat
Uutta aikaa medialle, kirjaimellisesti. Suomalaisten mediankulutus oli kasvanut yli 2,5 tunnilla vuoden 2016 jälkeen, ja tästä ajasta peräti 40 minuuttia kohdistui uusiin medioihin. Kyse ei ollut pelkästä siirtymästä, vaan laajennuksesta. Media kulki mukana lenkillä, siivouksessa ja työmatkoilla. Kuluttajien arjen rytmit, kosketuspisteet ja keskittymisen hetket olivat muuttuneet, ja tapahtumassa pohdittiin, oliko strategiat muutettu niiden mukana.
lue lisää16.04.2025
Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä
lue lisää11.04.2025
Tallenne: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!
Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti, ja brändit etsivät jatkuvasti uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukelsimme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Alan johtavat asiantuntijat jakoivat käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.
lue lisää04.04.2025
Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat AR mainonnan ABC
IAB:n ja Alephin järjestämässä koulutuksessa syvennyttiin Snapchatin käyttöön Suomessa ja erityisesti AR-linssien tarjoamiin mahdollisuuksiin mainonnassa. Osallistujat saivat käytännön vinkkejä linssien suunnitteluun, esimerkkejä eri kampanjatavoitteisiin sopivista toteutuksista sekä katsauksen siihen, miten AR-mainontaa on hyödynnetty menestyksekkäästi osana laajempia markkinointikokonaisuuksia.
lue lisää