Icon
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024 Tallenteet

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024

06.11.2024

IAB:n marraskuun webinaarissa käsiteltiin ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa julkaistiintutkimustuloksia ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulimme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

Tutustu webinaarin tallenteeseen ja lataa tutkimustulokset TÄSTÄ!

Ohjelma:

Alkusanat | Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted Suomi

Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa - Juuli Pelkonen | Adform & Miia Salmi | Sanoma (lataa tulokset)

Tutkimus tarjoaa kattavan kuvan ohjelmallisen ostamisen tilasta Suomessa ja avaa, mitkä tekijät vaikuttavat alan kasvuun ja kehitykseen. Esittelemme uusimmat tutkimustulokset, joissa käsitellään mm. tekoälyn
roolia ohjelmallisessa mainonnassa sekä muita ajankohtaisia aiheita.

Kontekstuaalisen mainonnan myytinmurtajat - Maarit Toivonen & Perttu Kauppinen | Alma Media (lataa prese)

Onko mainonta nykypäivän uutismedian kontekstissa liian risky business? Millaisia haasteita kontekstuaalisen kohdentamisen tarjoaminen ilman omia, omistettuja sisältöjä tuo mukanaan? Näihin ja muutamaan muuhun kontekstuaaliseen mainontaan liittyvään myyttiin saamme vastauksia tässä puheenvuorossa.

How publisher first party data benefits everyone - Sebastian Lindberg | Schibsted Suomi & Richard Kramer | Google (lataa prese)

Schibsted Finland (Tori) and Google showcase how they are activating Schibsted’s extensive 1st Party Data to make media spend more effective for the entire ads ecosystem.

Unlocking the Future of Programmatic with AI-Based Audiences - Tomasz Chlodecki | Justtag (lataa prese)

This presentation covers how AI-powered audiences enhance programmatic campaigns, how JustID boosts reach and performance in a post-cookie world, and how curated deals serve as a data activation channel on any DSP.

Driving Sustainability and Efficiency in Programmatic Advertising - Daniel Ahlbert & Nazita Skoghag | Netric (lataa prese)

This year is all about efficiency, with sustainability being a highly debated topic. This presentation will provide valuable guidance and strategies to navigate and integrate both efficiency and sustainability in today's programmatic landscape.

Ohjelmallisen rooli Postin mainonnassa - Veera Mäkelä | Posti (lataa prese)

Miksi Posti ostaa itse mainontaa, miksi se tehdään ohjelmallisesti ja miten olemme roolittaneet eri ostotavat mainonnan kokonaisuudessa.

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted

 

 

13.12.2024

Tallenne: Tietoisku

Vuoden viimeisessä tietoiskussa julkaisimme jo toista kertaa IAB Finlandin Digimarkkinapulssin, joka on uusi kvartaaleittain tehtävä ”fiilisindeksi” kuvaamaan digimarkkinan uskoa tulevaan. Lisäksi Pasi kertoi meille lähtökohtia digivuoteen 2025. Lavalle saatiin myös Readpeakin Sarianna Haakana kertomaan heidän tuoreen Nordic Native Advertising -tutkimuksen tuloksia.

lue lisää

05.12.2024

Tallenne: Kaikki irti datasta

Joulukuun seminaari kokosi yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennyttiin siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Osallistujat saivat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten dataa voi hyödyntää paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.

lue lisää

20.11.2024

Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?

Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.

lue lisää

13.11.2024

Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää