Icon
Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa Tallenteet

Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa

02.09.2022

Digitaalinen audio on hurjassa kasvussa sekä kuuntelun että mainonnan osalta niin globaalisti kuin Suomessakin. Euroopassa digitaalisen audiomainonnan kasvuvauhti 2021 oli jopa yli 60%, mutta lähtöluvut ovat vielä maltillisia. IAB Finland ja Radiomedia järjestivät yhteistyössä webinaarin tästä paljon puhututtavasta aiheesta.

IAB Finlandin ja Radiomedian webinaarissa tehtiin katsaus Suomen digitaalisen audion markkinaan sekä eurojen että kuunteluiden osalta. Tilaisuudessa julkaistiin ensimmäistä kertaa Suomen markkinan digitaalisen audion luvut sekä Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen tuloksia. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Radiomedian ja IAB Finlandin kanssa. Lisäksi IAB Finlandin Digitaalisen audion työryhmä on tehnyt päivityksen vuonna 2020 julkaistuun Podcast-mainonnan ostajan oppaaseen.

Puheenvuoroissa oli asiaa digitaalisen audion hyödyntämisestä markkinoinnissa ja IAB Studiosta saatiin vinkkejä tuloksien saavuttamiseen digitaalisen audion avulla.

Webinaarissamme 31.8. olivat puhumassa: RadioMedia, Bauer Media, Sanoma ja IAB Studiossa Asennemedia ja GroupM

Ohjelma

9:00 Tervetuloa ja digitaalisen audion määrä Suomessa 2021 - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia  (lataa prese)

9:15 Näin suomalainen kuuntelee -tutkimuksen löydökset - Riina Aho / Radiomedia (lataa tutkimus)

9:35 Puheenvuoro - Miten ja miksi hyödyntää audiota digitaalisesti - Laura Björkskog / Bauer (lataa prese)

9:50 Radio + digiaudio = Total Audio - Jussi Suvanto / Sanoma (lataa prese)

10:05 IAB Studio - Kasvata bisnestä äänen keinoin - IAB Finlandin Digiaudio työryhmän puheenjohtaja Elsa Kalervo (Bauer Media) johtaa paneelikeskustelua mm. Miikkael Anttilan (Asennemedia) ja Patrik Hautalan (GroupM) kanssa

10:25 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Riina Aho / Radiomedia

 

13.12.2024

Tallenne: Tietoisku

Vuoden viimeisessä tietoiskussa julkaisimme jo toista kertaa IAB Finlandin Digimarkkinapulssin, joka on uusi kvartaaleittain tehtävä ”fiilisindeksi” kuvaamaan digimarkkinan uskoa tulevaan. Lisäksi Pasi kertoi meille lähtökohtia digivuoteen 2025. Lavalle saatiin myös Readpeakin Sarianna Haakana kertomaan heidän tuoreen Nordic Native Advertising -tutkimuksen tuloksia.

lue lisää

05.12.2024

Tallenne: Kaikki irti datasta

Joulukuun seminaari kokosi yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennyttiin siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Osallistujat saivat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten dataa voi hyödyntää paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.

lue lisää

20.11.2024

Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?

Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.

lue lisää

13.11.2024

Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää