Tallenne: Vaikuttavuus ja vastuullisuus somessa
IAB:n tämän vuoden somewebinaari keskittyi vaikuttavuuteen ja vastuullisuuteen. Miten toteuttaa vaikuttavia ratkaisuja somekanavissa? Kuinka käydä vastuullista vuoropuhelua kohderyhmän kanssa? Kuinka osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun brändinä rehellisesti, avoimesti ja vuorovaikutteisesti somessa? Miten valita oikea vaikuttaja sekä määrittää oikeat tavoitteet? Webinaarissa julkaistaan jo perinteisesti - eli kolmannen kerran - vaikuttajamarkkinoinnin määrä vuodelta 2022.
Webinaarissa kuultiin puheenvuoroissa kuinka eri somekanavissa tehdään vaikuttavaa markkinointia kanavan ehdoilla, vinkkejä kuinka käydä vastuullista keskustelua somen välityksellä ja miten valita sopivat vaikuttajat sekä asettaa oikeat tavoitteet.
Ohjelma
8:30 Tervetuloa & vaikuttajamarkkinoinnin määrä 2022 - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta
8:35 Real relationships. Real influence. - Snapchat vaikuttavana mainosalustana. - Riina Ahonen / Httpool
8:50 Mistä vaikuttajamarkkinoinnin kustannus muodostuu? - Miika Hupli / Boksi.com & Katarina Kirvesmäki / Monochrome (lataa prese)
9:05 Miten markkinointiviestinnällä voidaan muuttaa maailmaa sosiaalisessa mediassa? - Sanna Suonpää ja Pinja Orre / PING Helsinki (lataa prese)
9:20 Sidosryhmävuoropuhelun 5 edellytystä Jodelissa - Karoliina Kupari / Improve Media (lataa prese)
9:35 IAB Studio: Vastuullisuus ja vaikuttavuus somessa - Mira Vaurula haastaa aamun puhujat keskusteluun
9:55 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Sometyöryhmän PJ / Meta
13.12.2024
Tallenne: Tietoisku
Vuoden viimeisessä tietoiskussa julkaisimme jo toista kertaa IAB Finlandin Digimarkkinapulssin, joka on uusi kvartaaleittain tehtävä ”fiilisindeksi” kuvaamaan digimarkkinan uskoa tulevaan. Lisäksi Pasi kertoi meille lähtökohtia digivuoteen 2025. Lavalle saatiin myös Readpeakin Sarianna Haakana kertomaan heidän tuoreen Nordic Native Advertising -tutkimuksen tuloksia.
lue lisää05.12.2024
Tallenne: Kaikki irti datasta
Joulukuun seminaari kokosi yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennyttiin siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Osallistujat saivat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten dataa voi hyödyntää paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
lue lisää20.11.2024
Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?
Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.
lue lisää13.11.2024
Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää