Icon
IAB Europe Interact 2017 -kohokohdat Uutiset & blogi

IAB Europe Interact 2017 -kohokohdat

28.06.2017

Interact-konferenssi järjestettiin toukokuun lopussa Amsterdamissa, ja Suomesta oli paikalla edustajia Otavamedialta, Klikistä, Sanomilta, Valveesta ja IAB Finlandilta. Interactiin kokoontui Euroopan digitaalisen mainonnan toimialan mainostajia, asiantuntijoita, toimistoja ja julkaisijoita analysoimaan alan nousevia trendejä ja pohtimaan tulevia haasteita.

Ohjelma oli sisällöltään ehkä kaikkien aikojen paras. Puheenvuoroissa käsiteltiin avoimesti ja rakentavasti alan yhteisiä haasteita, mm. ad fraudia, ad blockingia, viewabilityä ja läpinäkyvyyttä. Viesti oli vahvasti se, että nyt tehdään yhdessä asialle jotain, let’s clean up -hengessä, kuten Dominiq Delport Havas Groupista asian ilmaisi. Toimenpiteitä on jo aloitettu, esim. Coalition for Better Advertising -ohjelma, johon useampi puhuja viittasikin. Yhteistyön merkitys nousi esiin lähes jokaisessa puheenvuorossa. Facebookin Vice President EMEA, Nicola Mendelsohn kuvaili, että "Only 1% of the (digital) jouney is done and we need co operation, Facebook can’t do it alone.".

Poimimme alle videot ohjelman parhaista paloista. Kaikki esitykset ovat nähtävillä IAB Europen sivuilla

 

Interact Highligts

 

Opening speech: Trust and Transparency in a turbulent world
Dominique Delport, Global Managing Director, Havas Group

 

Interact 2017 Video interview
Oliver Kanders, Director Market Building & Marketing, zeotap

 

Interact 2017 Video interview
Tony Evans, EMEA Marketing Science Director, Facebook

BLOGI
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää