IAB Jäsenesittely: Eeva Ronkainen ja Podspace
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Eeva Ronkainen ja Podspace.
Eeva Ronkainen, Country Manager |
Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?
Podspace on edistyksellinen podcast-alan yritys ja nopea kasvumme on selvä osoitus siitä, että olemme tehneet asioita eri tavalla ja innovatiivisesti.
Olen kouluttanut eri toimijoita ja tiimejä digitaalisen audion mahdollisuuksista liki vuosikymmenen ajan, ja olen iloinen, että saan jakaa tätä ilosanomaa jatkossakin. Digitaalisen audion kasvupotentiaali Suomessa on valtava, mutta sen käyttö on tällä hetkellä pahasti alihyödynnetty.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotan hyviä kohtaamisia, uusia oppeja ja tiedon jakamista muiden alan toimijoiden kanssa.
Mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?
Olemme sitoutuneet edistämään podcast-markkinan kasvua Suomessa ja haluamme, että IAB-yhteisö saa meiltä kaiken mahdollisen tuen ja avun podcast-maailman syvälliseen ymmärtämiseen.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Pienten kaksosten äitinä viikonloppuja ei voi kutsua levon ja rauhoittumisen ajaksi, mutta lasten kanssa touhutessa työasiat unohtuvat täysin. Heidän ohella saan energiaa rakkaudella tehdystä ruuasta (esim. biryani ja lasagne), kahvihetkistä kirpsakassa syyssäässä tai vaihtoehtoisesti viltin alla, sekä musiikista ja podcasteista.
IABlogin Facebook kommentit
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää