Icon
IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela

11.04.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hilla Group ja Kirsi Kela

 

Kirsi Kela, Myyntijohtaja

Kerro Kirsi hieman Hilla Groupista sekä myös itsestäsi?

Hilla Group on vahvasti kehittyvä monipuolinen mediatalo, jonka läsnäolo näkyy Pohjanmailla, Kainuussa, Koillismaalla ja Lapissa. Meillä on 25 mediaa, ja konsernia täydentävät mm. tapahtumatoiminta, mainos- ja markkinointitoimisto, lippupalvelu ja digitaalinen palvelualusta urheiluseuroille. Meillä on myös kaksi lehtitehdasta, kaksi digipainoa ja omat jakeluorganisaatiot Pohjanmailla ja Kainuussa. Työllistämme noin 500 henkilöä Pietarsaaresta Ivaloon. Meillä on syvät juuret ja katse tulevaisuudessa.

Itse olen tehnyt pitkän uran mediamyynnin parissa. Aloitin työt paikallislehden myyntineuvottelijana Suomussalmella, jatkoin aluemyyntipäällikkönä ja sittemmin myyntijohtajana ensin Kainuussa ja Lapissa. Viime vuodenvaihteessa tehtävä laajentui Hilla Groupin Julkaisut-liiketoiminnon yritysmyynnin myyntijohtajaksi. Olen saanut tutustua aivan uuteen toimintaympäristöön ja uusiin työkavereihin – siis upea vaihe urallani ja odotan kovasti tulevaa. Työtä on paljon, mutta Hilla-yhteisönä olemme vahvoja.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Saamme varmasti ajantasaista tietoa, joka on tärkeää kaikille toiminnoillemme. Lisäksi pystymme osallistumaan kehitystyöhön työryhmissä ja lisäämään koko henkilöstömme osaamista.

Mitä Hilla Group aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Olemme jo miettineet, mihin työryhmiin asiantuntijoitamme voisi sijoittua sekä tuomaan että keräämään tietoa. Samoin myös voimme tuoda ymmärrystä siitä, että mediataloissakin digitaalinen kehitys voi olla hyvin erilaisissa vaiheissa, joten monen tasoista koulutusta tarvitaan aina.

Mihin asioihin Hilla Group on keskittymässä vuonna 2022?

Yhtenä tärkeimmistä asioista on digitaalisen toiminnan kasvattaminen, koskipa se sisällön tuotantoa, kuluttajamyyntiä tai mediamyyntiä. Lisäksi henkilöstön hyvinvoinnin kasvattaminen on keskiössä, ja siihen eittämättä kuuluu kouluttaminen ja osaamisen kasvattaminen.

Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

On hyvä muistaa, että työ on osa elämää, ei koko elämä. Kun molemmat ovat sopuisasti tasapainossa, pystymme antamaan parastamme. Siksi intensiivisen työn vastapainoksi on hyvä hakea niitä keinoja, joilla irtautuu työn kiireistä, olipa se sitten vaikka pilkkijäillä istumista tai konserttiin osallistumista. Joskus on hyvä vain olla!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää