IAB Jäsenesittely: Hilla Group ja Kirsi Kela
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Hilla Group ja Kirsi Kela
Kirsi Kela, Myyntijohtaja |
Kerro Kirsi hieman Hilla Groupista sekä myös itsestäsi?
Hilla Group on vahvasti kehittyvä monipuolinen mediatalo, jonka läsnäolo näkyy Pohjanmailla, Kainuussa, Koillismaalla ja Lapissa. Meillä on 25 mediaa, ja konsernia täydentävät mm. tapahtumatoiminta, mainos- ja markkinointitoimisto, lippupalvelu ja digitaalinen palvelualusta urheiluseuroille. Meillä on myös kaksi lehtitehdasta, kaksi digipainoa ja omat jakeluorganisaatiot Pohjanmailla ja Kainuussa. Työllistämme noin 500 henkilöä Pietarsaaresta Ivaloon. Meillä on syvät juuret ja katse tulevaisuudessa.
Itse olen tehnyt pitkän uran mediamyynnin parissa. Aloitin työt paikallislehden myyntineuvottelijana Suomussalmella, jatkoin aluemyyntipäällikkönä ja sittemmin myyntijohtajana ensin Kainuussa ja Lapissa. Viime vuodenvaihteessa tehtävä laajentui Hilla Groupin Julkaisut-liiketoiminnon yritysmyynnin myyntijohtajaksi. Olen saanut tutustua aivan uuteen toimintaympäristöön ja uusiin työkavereihin – siis upea vaihe urallani ja odotan kovasti tulevaa. Työtä on paljon, mutta Hilla-yhteisönä olemme vahvoja.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Saamme varmasti ajantasaista tietoa, joka on tärkeää kaikille toiminnoillemme. Lisäksi pystymme osallistumaan kehitystyöhön työryhmissä ja lisäämään koko henkilöstömme osaamista.
Mitä Hilla Group aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Olemme jo miettineet, mihin työryhmiin asiantuntijoitamme voisi sijoittua sekä tuomaan että keräämään tietoa. Samoin myös voimme tuoda ymmärrystä siitä, että mediataloissakin digitaalinen kehitys voi olla hyvin erilaisissa vaiheissa, joten monen tasoista koulutusta tarvitaan aina.
Mihin asioihin Hilla Group on keskittymässä vuonna 2022?
Yhtenä tärkeimmistä asioista on digitaalisen toiminnan kasvattaminen, koskipa se sisällön tuotantoa, kuluttajamyyntiä tai mediamyyntiä. Lisäksi henkilöstön hyvinvoinnin kasvattaminen on keskiössä, ja siihen eittämättä kuuluu kouluttaminen ja osaamisen kasvattaminen.
Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
On hyvä muistaa, että työ on osa elämää, ei koko elämä. Kun molemmat ovat sopuisasti tasapainossa, pystymme antamaan parastamme. Siksi intensiivisen työn vastapainoksi on hyvä hakea niitä keinoja, joilla irtautuu työn kiireistä, olipa se sitten vaikka pilkkijäillä istumista tai konserttiin osallistumista. Joskus on hyvä vain olla!
IABlogin Facebook kommentit
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää