Icon
IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen

18.02.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Kaikki Somesta ja Noora Verronen.

 

Noora Verronen Sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi, CEO

Kerro Noora hieman Kaikki Somesta -yrityksestä sekä myös itsestäsi?

Kaikki Somesta Oy on sosiaalisen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin keskittyvä yritys, jonka missio on auttaa yrityksiä ja sisällöntuottajia luomaan parempaa sisältöä ja aidompaa läsnäoloa sosiaaliseen mediaan. Käytännössä toteutan sosiaalisen median strategiaan, konseptointiin, koulutukseen ja konsultointiin liittyviä töitä sekä sparraan sisällöntuottajia, jotka haluavat kasvattaa vaikuttavuuttaan somessa.

Perustin yrityksen vuoden 2020 lopussa, sillä halusin hyödyntää monipuolisemmin 10 markkinointivuoden aikana kerrytettyä osaamistani. Taustani on matkailualalla, jonne olen kouluttautunut. Toimin Finnairin, Aurinkomatkojen ja Tallink Siljan markkinointiviestinnän tiimeissä vuosina 2013-2018, jonka jälkeen kehitin vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa A-lehdillä kaksi vuotta. Tallink Siljalla ja Aurinkomatkoilla johdin ja kehitin sosiaalisen median strategista tekemistä sekä siellä tapahtuvia organisaatiota läpileikkaavia aiheita liittyen asiakaskokemukseen ja työnantajamielikuvaan.

Yrittäjänä keskityn auttamaan yrityksiä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin roolin hahmottamisessa isossa kuvassa ja kehittämään kanavissa toimimista liiketoimintatavoitteet kirkkaana mielessä.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Olen ollut IAB:n toiminnassa mukana vuodesta 2014 ja nyt välivuoden jälkeen sain mahdollisuuden liittää oman yritykseni sen jäseneksi. Toiminnan osalta odotan eniten työryhmätyöskentelyä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin aiheiden parissa. Työryhmät antavat erinomaisen mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia ja oppia uutta työlleni keskeisistä aiheista. Alan ammattilaisten parissa verkostoituminen tuo uusia näkökulmia, haastaa omaa ajattelua sekä muistuttaa tärkeistä asioista, jotka muuten joskus saattavat unohtua. Haluan olla aktiivisesti kehittämässä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin käytäntöjä sekä tuomassa uusia tahoja niihin liittyvän tärkeän tiedon äärelle.

Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?

Tuon mukanani vahvaa asiantuntijuutta sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskentelystä eri näkökulmista. Olen toiminut aiheiden osalta mainostajan ja toimiston puolella sekä vahvassa linkissä vaikuttajien kanssa. Pyrin aina tarkastelemaan alaani liittyviä kysymyksiä kaikkien kannalta ja lisäämään tahojen välistä keskinäistä ymmärrystä.

Mihin asioihin Kaikki Somesta Oy on keskittymässä vuonna 2022?

Kaikki Somesta keskittyy auttamaan yrityksiä ja sisällöntuottajia ennen kaikkea ison kuvan hahmottamisessa oman tekemisen kehittämiseksi ja eteenpäin viemiseksi. Tavoitteena on myös kehittää Kaikki Somesta Oy:n omaa strategiaa ja suunnitella yrityksen toimintaa pidemmällä aikajänteellä.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Pyrin käymään arkisin valoisan aikaan ulkoilemassa, sillä töitä voi tehdä pimeälläkin. Viikonloput kuluvat tällä hetkellä ladulla metsissä ja pelloilla, joka on itselleni erinomainen keino unohtaa työhön liittyvät asiat ja keskittyä luonnosta ja liikunnasta nauttimiseen. Kesällä sukset vaihtuvat polkujuoksulenkkareihin. Vinkkinä muille on tehdä sellaisia asioita, joista itse nauttii ja olla rohkeasti myös tekemättä mitään, jos tuntuu siltä.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää