IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio
Toni Kallio, Business Development Director |
Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?
Kuubin tavoitteena on olla Suomen paras digitaalisen tuotannon toimisto. Olemme 2002 perustettu itsenäinen mainostoimisto. Suunnittelemme konseptin tai johdamme valmiista yksilöllisiä toteutuksia, jotka istuvat oikealla tavalla valittuihin medioihin – useimmiten digitaalisiin. Meillä on kokemusta suurten asiakkaiden palvelemisesta. Siksi kykenemme sujuvaan yhteistyöhön asiakkaan koko kumppaniverkoston kanssa ja varmistamme, että materiaalit ovat linjassa tavoitteiden kanssa, deadlinet pitävät eivätkä budjetit ylity. Kuubi on nopea ja ketterä toimisto, jonka projektihallinta ja reagointikyky on huippuluokkaa. Kehitämme jatkuvasti prosessejamme mahdollisimman joustaviksi ja virtaviivaisiksi.
Toimin Kuubissa kaupallisena johtajana vastuullani uudet asiakkaat, nykyisten strateginen sparraus sekä Kuubin liiketoiminnan kehittäminen. Olen työskennellyt mediassa, mediatoimistossa, mainostajalla, yrittäjänä sekä nyt mainostoimistossa. Nautin, kun pystyn auttamaan brändejä oivaltamaan, miten liiketoiminnallisia tavoitteita voi saavuttaa markkinoinnin keinoin. Sparrailen mielelläni, kaikkien kanssa ja kaikesta.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme olla aiempaakin parempia digitaalisen markkinoinnin asiantuntijoita – oppia ja olla mukana kehittämässä alaa. Lisäksi tykkäämme monenlaisista kumppanuuksista, ja toivomme että IAB:n myötä verkostomme laajenevat ja syvenevät entisestään.
Mitä Kuubi aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tuomme IAB:hen syvää ymmärrystä etenkin luovan suunnittelun ja tuotannon osalta, sekä tietenkin lisää hyvää fiilistä.
Mitkä ovat Kuubin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?
Personointitarpeiden kasvaessa, ärsykkeiden, työkalujen, kanavien ja formaattien lisääntyessä, markkinointikustannusten noustessa ja budjettien tiukentuessa koemme, että brändeillä on haaste tuottaa enemmän vähemmällä. Haluamme auttaa brändejä fiksuuttamaan digitaalista tuotantoa niin että vaikuttavuus ja huomioarvot paranevat. Toisaalta myös vaikuttavan digitaalisen sisällön (3D, AI-generoitu sisältö, konfiguraattorit, AR, metaversumi) merkitys kasvaa edelleen, kun halutaan sitouttaa kohdeyleisöä.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Vinkkini on balanssi: riittävästi, mutta ei liikaa hyvää ruokaa ja juomaa, sopivasti treeniä ja lepoa, tarpeeksi menoa ja oleskelua. Välillä kannattaa myös olla offline ja kävellä metsään tai tarttua klassikkoromaaniin.
IABlogin Facebook kommentit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää