
IAB Jäsenesittely: Leadfamly ja Max Söderholm
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Leadfamly ja Max Söderholm
|
Max Söderholm, Country Manager |
Kerro Max hieman Leadfamlysta sekä myös itsestäsi?
Ledfamly on markkinoinnin pelillistämiseen keskittynyt yritys, joka tarjoaa SaaS-työkalun pelillistettyjen sisältöjen toteutukseen sekä palvelun, joka mahdollistaa markkinoinnin tehostamisen pelimekaaniikoita hyödyntämällä.
Itseäni kutsun digimarkkinoinnin dinosauruksesi. Aloitin “uusmedia-alalla” viime vuosituhannen puolella ja olen tehnyt digimarkkinointia mediamyynnin, mainostoimiston, mainostajan ja mediatoimiston edustajana. Markkinointiteknologia on siis nyt jo viides näkökulma aiheeseen. Vapaa-ajalla minut löytää patikoimasta ulkoilualueilla ja kansallispuistoissa.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Verkostoituminen muiden alan ammattilaisten kanssa, uuden oppiminen ja kiinnostavat keskustelut ovat varmasti tärkeimpiä motiiveja yhteistyölle.
Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?
Tietoa, kokemusta, osaamista ja parhaita käytänteitä vahvasti kasvussa olevasta markkinoinnin pelillistämisestä. Teemana pelillistäminen on useimmille tuttu, mutta se mitä se tarkoittaa markkinoinnin kontekstissa ja miten sitä voi hyödyntää, on suurimmalle osalle vierasta. Haluamme siis varmistaa, että suomalaiset markkinoijat tunnistavat pelillistämisen mahdollisuudet ja osaavat hyödyntää pelimekaniikoita markkinointinsa tehostamiseen.
Mihin asioihin Leadfamly on keskittymässä vuonna 2022?
Menestyvä asiakas on erityisesti skaalautuvassa SaaS-liiketoiminnassa elinehto. Olemme jatkuvasti kehittäneet toimintamalliamme suuntaan, jossa varmistetaan, että asiakkaamme saavat palveluistamme mahdollisimman paljon arvoa. Vuonna 2022 tämän asian kehitys on erityisen huomiomme kohteena. Lisäksi kasvuyrityksenä uudella alueella jokainen kohtaaminen yksittäisten asiakkaiden kanssa sekä useissa tapahtumissa. joihin osallistumme sisältää aina pelillistämisen tekemistä tutuksi markkinoinnin ammattilaisille.
Loppukevennyksenä: miten rentoudut intensiivisen työviikon jälkeen?
Liike on lääke, joten kun viikot täyttyy palavereista ruudun äärellä, on viikonloppuna luonnossa liikkuminen tehokasta palautumista. Lisäksi tietenkin illanvietot ystäväpiirissä, joss keskustellaan kaikesta muusta paitsi työstä ovat loistavaa vastapainoa myyntityölle :-)
IABlogin Facebook kommentit

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää