Icon
IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri

29.08.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.

 

 Antti Vääri, Toimitusjohtaja

Kerro Antti hieman Medialiigasta sekä myös itsestäsi?

Medialiiga on kotimainen vuonna 2012 perustettu digitaaliseen ulkomainontaan keskittynyt yritys. Olemme Turusta lähtöisin ja ylpeitä siitä, mutta nykyään mediataulujen verkostomme yltää ympäri Suomen etelästä pohjoiseen. Itse olen tullut Medialiigaan viisi vuotta sitten printtimainonnan puolelta ja aiemman työurani olen tehnyt urheiluvälinebisneksessä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Haluamme verkostoitua yhä paremmin alan keskeisten toimijoiden kanssa ja kehittää yhdessä tätä alaa.

Entä mitä Medialiiga aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Kyllähän menestyvässä toiminnassa pitää turkulaisuutta olla ja sitä ainakin lupaamme. Kysymys sinänsä paha, kun vasta tutustumme IAB-yhteisöön ja sen toimintaan. Olen aktiivisesti toiminut pari vuotta nyt Suomen Ulkomainosliiton markkinointiryhmässä ja paljon saatu aikaan. Tarkoitus ei ole täälläkään olla pelkästään passiivisena kuuntelijana.

Mitkä ovat Medialiigan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Koronasta ja Ukrainan tilanteesta riippumatta olemme koko ajan kehittäneet toimintaamme ja laajentuneet uusiin kaupunkeihin. Hallittu kasvu on edelleen päämäärämme ja olemme aina kiinnostuneita mielenkiintoisista yhteistyömahdollisuuksista.

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Työelämä on nykyisin todella hektistä aikataulutettua suorittamista. Itsellä on tärkeintä lomassa päästä juuri näistä asioista hetkeksi tauolle, joten emme juurikaan ole suunnitelleet perheemme kanssa mitä nyt lomalla tehdään. Katsotaan sitten loman alkaessa fiiliksen mukaan, että minne suunnataan ilman aikataulupaineita.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää