Icon
IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Meltwater ja Noora Suni

23.06.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Meltwater ja Noora Suni

 

 Noora Suni, Digital Marketing Manager Nordics

Kerro Noora hieman Meltwaterista sekä myös itsestäsi?

Meltwater on globaali vuonna 2001 perustettu SaaS-alan yritys, joka tarjoaa all-in-one -ratkaisun markkinointi- ja viestintätiimeille. Meltwaterin alustan avulla mm. seuraat brändisi mainetta sekä toimialan uusia trendejä, hallinnoit sosiaalisen median kanavia, lähetät tiedotteita ja teet vaikuttajamarkkinointia. Alustamme avulla voit tehdä myös kuluttaja- ja markkinatutkimusta ulkoista dataa hyödyntäen. Olemme siis monipuolinen sekä kansainvälinen viestinnän ja markkinoinnin kumppani.

Minusta lyhyesti, olen Noora Suni, ja vastaan Meltwaterilla Pohjoismaiden digitaalisesta markkinoinnista. Talossa olen ollut kohta 1,5 vuotta ja koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri. Markkinoinnissa minua kiinnostaa erityisesti datan hyödyntäminen monipuolisesti mm. strategiatyössä sekä kohderyhmien analysoinnissa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotamme yhteistyöltä IAB:n verkoston mahdollistamia mielenkiintoisia uusia kohtaamisia ja keskusteluja markkinoinnin ammattilaisten kanssa. Odotamme myös IAB:n monipuolisia tapahtumia, joihin voimme myös kontribuoida omien puheenvuorojemme kautta.

Mitä Meltwater aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme IAB-yhteisöön asiantuntijuutta mm. sosiaaliseen mediaan, vaikuttajamarkkinointiin tai mediaseurantaan liittyvissä kysymyksissä. Tuotamme paljon IAB:n jäseniä hyödyttävää materiaalia (mm. oppaita, webinaareja, blogeja) kyseisiin aiheisiin liittyen sekä tuomme myös asiantuntijuuttamme IAB:n tapahtumiin puheenvuorojen muodossa.

Mitkä ovat Meltwaterin tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Yksi tärkeimmistä painopisteistämme on sosiaalinen media ja sen kautta kerätyn datan hyödyntäminen mm. markkinoinnin kehittämisessä, kuluttajien ymmärtämisessä, trendien tunnistamisessa sekä vaikuttajien löytämisessä.

Tässä vaiheessa kannattaa myös ehdottomasti tutustua Meltwaterin tuoreeseen YouTube markkinoinnin oppaaseen. Oppaassa käydään step-by-step läpi kaikki vaiheet tilin aloittamisesta kampanjoiden suunnitteluun. Oppaaseen pääset TÄSTÄ!

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Toki! Itse palaudun parhaiten tapaamalla ystäviä, lukemalla hyvää kirjaa tai urheilemalla. Toivottavasti pääsen pian myös nauttimaan aurinkoisista keleistä mökkilaiturille!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää