
IAB Jäsenesittely: Valitut Palat ja Nora Mallat
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Valitut Palat ja Nora Mallat
|
Nora Mallat, Digital Business Manager |
Kerro Nora hieman Valituista Paloista sekä myös itsestäsi?
Valitut Palat on perinteikäs kustannustalo, jonka kustannustuotteet ovat osa maailmanlaajuista Reader’s Digest -tuoteperhettä. Valitut Palat-tuotteiden kustantajana ja markkinoijana Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltiassa toimii CIL Suomi Oy ja kansainvälinen CIL Group. Suomessa tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa Valitut Palat ja Meidän Suomi -lehdet, tietokirjat, Kirjavaliot, musiikkikokoelmat ja Valitut Palat Collection -erikoistuotteet. TV ja Verkkokauppa ovat voimakkaasti kasvavia myyntikanavia perinteisen suoramarkkinoinnin ohella.
Olen viihtynyt kehittämässä digitaalista liiketoimintaa Valituille Paloille jo 10 vuotta ja pitänyt monipuolisesta roolista johon sisältyy sekä alustakehitystä, myyntiä, markkinointia että sisällönkehitystä.
Vapaa-aika kuluu tällä hetkellä paljon mökkityömaalla, sekä luovaa kirjoittamista opiskellessa. Perheeseeni kuuluu kaksi melkein aikuista lasta, mies ja havannankoira.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Mielenkiintoisia seminaareja ja digitaalisen markkinoinnin uusia tuulia. Mielellään myös verkostoitumista muiden samojen asioiden parissa työskentelevien kanssa. Aina on mukava vaihtaa ajatuksia ja ideoita ja oppia uutta.
Mitä Valitut palat aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Meillä on vahvaa asiakasosaamista jo kymmenien vuosien ajalta. Perinteisen suoramarkkinoinnin osaamisemme on tuonut toimivia elementtejä myös digitaaliseen maailmaan.
Mitkä ovat Valittujen palojen tärkeimmät asiat ja fokusalueet vuonna 2022?
Voimakkaasti kasvava drtv-myynti ja siihen liittyvä digitaalinen kampanjointi.
Kevät on jo pitkällä ja kiireiset viikon ovat edessä ennen kesälomia - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Minä palaudun parhaiten kun pääsen tekemään konkreettisesti käsilläni jotain. Talvella se voi olla kutomista tai vaikka tapetointia, keväällä pihatöitä.
IABlogin Facebook kommentit

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää