Icon
Coalition for Better Ads Releases Initial Better Ads Standards for Desktop and Mobile Web in North America and Europe IABlogi

Coalition for Better Ads Releases Initial Better Ads Standards for Desktop and Mobile Web in North America and Europe

31.03.2017

Extensive Consumer Research Defines First Set of the Most Objectionable Ad Experiences

Washington, DC, Brussels, March 22, 2017 — The Coalition for Better Ads today released initial Better Ads Standards for desktop and mobile web that reflect consumer advertising preferences in North American and European markets. The initial Better Ads Standards are based on comprehensive research in which consumers comparatively ranked different ad experiences presented to them while they read online articles. More than 25,000 consumers rated 104 ad experiences for desktop web and mobile web.

The Coalition’s research identifies the ad experiences in both North America and Europe that ranked lowest across a range of user experience factors, and that are most highly correlated with an increased propensity for consumers to adopt ad blockers. These results define initial Better Ads Standards that identify the ad experiences that fall beneath a threshold of consumer acceptability. Six desktop web ad experiences and twelve mobile web ad experiences fell beneath this threshold. The Coalition encourages the marketplace to use these results to improve the consumer experience.

“We are energized by how quickly this cross-industry Coalition was able to research and identify annoying advertising formats,” said Jason Kint, CEO of Digital Content Next. “There is still much work to be done but we are out of the gate in our work to make the web less annoying for the average consumer.”

Read the whole press release on IAB Europe webpage

25.04.2025

KonversiO-Optimistit: Näin suomalaiset käyttävät mediaa

KonversiO-Optimistit sukeltaa syvälle suomalaisen mediankäytön, hinnoittelun ja markkinointistrategioiden ytimeen – pohjoismaisessa kontekstissa. Tässä jaksossa pohditaan, mitä iso B2C-mainostaja oikeasti tarvitsee mediatoimistokilpailutuksessa menestyäkseen ja miten erottautua älykkäästi markkinassa, jossa data, asiakasymmärrys ja tekoäly kohtaavat käytännön tekemisen.

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

17.04.2025

KonversiO-Optimistit: High Impact – Pelastaako uusi formaatti bannermainonnan?

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin KonversiO-Optimistit -podcastia, jossa sukellamme display-mainonnan syövereihin ja nostamme pöydälle high impact -mainosformaatit. Mitä ne oikeastaan ovat? Mitä myyttejä niihin liittyy? Ja ennen kaikkea – voivatko ne pelastaa väsähtäneen bannermainonnan?

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää