Icon
Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen IABlogi

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen

19.06.2023 | IABvieras

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.


Mittaamisen ja raportoinnin tavoitteena on auttaa mainostajia tunnistamaan digimainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen syntyyn vaikuttavat tekijät ja rohkaista valitsemaan vähemmän ympäristöä kuormittavia mainonnan ratkaisuja. Digimainonnan hiilijalanjälkeen vaikuttavat mainonnan ostamisen tapa ja teknologiat, luovan mainosaineiston jakelu, kulutetun median jakelu sekä käyttäjän laite.

Lue lisää hiilijalanjäljen mittaamisesta digimainonnassa >>

Webinaarista lisää tietoa

Katso tallenne Alman Digimainonnallakin on hiilijalanjälki -webinaarista ja ota selvää muun muassa siitä, miten digimainonnan jättämä jälki vertautuu ei-digimuotoisen mainonnan jalanjälkiin.

Katso webinaaritallenne täältä >>

Webinaarissa kuullaan Alman vastuullisuudesta ja matkasta digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamiseen. Esiintyjinä Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen sekä Alma Mediaratkaisuiden markkinointijohtaja Sampo Koskinen. Äänessä on myös hiilijalanjäljen mittaamiseen erikoistuneen Scope3-yrityksen Head of Customer Success Gui Kfouri.

Hanna Stranius
Markkinointipäällikkö
Alma Mediaratkaisut

16.08.2024

Mittaa edes tätä!

Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.

lue lisää

09.08.2024

Missä menet Retail media?

IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.

lue lisää

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää

01.07.2024

IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis

lue lisää