Icon
Ehdota vuoden Muutoksen tekijää! IABlogi

Ehdota vuoden Muutoksen tekijää!

01.11.2018

Viime vuonna ensimmäistä kertaa jaettu Muutoksen tekijä -palkinto luovutetaan myös tämän vuoden HOT or NOT -seminaarissa. Palkinto ilmentää digitaalisen kehityksen haasteita ja ennakkoluulototonta sekä pioneerimaista asennetta tarttua niiden ratkaisemiseen.

- Minulle palkinnon saaminen oli merkki siitä, että oli tapahtunut lopullinen käännös vanhasta mediamyyntiajattelusta kohti todellista digitaalista markkinointia. Olen toiminut alalla noin 15 vuotta ja työskennellyt aina datavetoisen markkinoinnin parissa. Ensimmäisen 10 vuoden aikana datavetoisuutta tietyllä tavalla vähäteltiin ja työni oli hieman lähetyssaarnaajamaista asiaan liittyen ihan digitaalisen markkinoinnin sisälläkin, kertoo viime vuonna palkittu Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.

Vuoden 2017 Muutoksen tekijä oli Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist.

IAB Finlandille alan osaajien palkitseminen on myös tapa ottaa kantaa digitaalisen markkinoinnin jatkuvasti uudelleenarvioitaviin pelisääntöihin ja relevantin osaamisen tukemiseen. Tarvitsemme yhteisiä raameja jotta tiedämme puhuvamme samoista aiheista, toisin sanoen out of the box -ajattelukin tarvitsi aluksi boxin, jotta sen ulkopuolinen ajattelu mahdollistui.

- Minusta tuntuu, että jostain syystä se oli ohjelmallinen ostaminen, joka lopulta lopetti tämän alan vähättelyn ja datavetoisuus digitaalisen markkinoinnin sisällä siirtyi niin sanottuun mainstreamiin. Samana ajanjaksona koko digitaalisen markkinoinnin toimiala on kehittynyt mediakakun pienimmästä mediasta suurimmaksi mediaksi ja on nyt täysin mainstreamia. Sanoisin, että palkinto kuvastaa hyvin niin omaa kuin koko toimialan matkaa, Sundquist jatkaa.

Tunnetko Muutoksen tekijän?

Ilmianna alan ratkaisuhenkinen asiantuntija, joka on mielestäsi tehnyt pioneerimaista työtä digitaalisen markkinoinnin sanansaattajana tai siihen liittyvän osaamisen tai tuotteistamisen kehittämisessä. Perustele ehdotuksesi mahdollisimman hyvin, sillä voittajan valitsee IAB Finlandin raati, joka koostuu sekä sen hallituksen jäsenistä että muista alan arvostetuista asiantuntijoista. Ehdokkaita Muutoksen tekijä -palkinnon saajaksi voi ilmoittaa 20.11.2018 saakka.

Kaikkien ehdotuksen lähettäneiden kesken arvotaan kolme kahden hengen elokuvalippusettiä. Leffaliput voittaneille ilmoitetaan sekä henkilökohtaisesti että IAB Finlandin kanavissa.

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää