IAB Europen GDPR-webinaarisarjan tallenteet julkaistu
IAB Europe on toteuttanut maksuttoman webinaarisarjan GDPR-tietosuoja-asetuksesta. Pääset katsomaan tallenteet alla olevien linkkien kautta.
1. osa: Tietosuoja-asetuksen perusteet
Asiantuntijana on Michelle Appello (Senior Director Business Solutions, Improve Digital) yhdessä lakimiestiiminsä kanssa. Ensimmäisen osan aiheena ovat tietosuoja-asetuksen peruteet: mitä se tarkoittaa ja miten päästä alkuun.
Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.
IAB Europen GDPR Comploience Primer aiheeseen liittyen.
2. osa: Henkilötiedot
Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Quantcast), aiheena henkilötiedot.
Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.
IAB Europe GIG: Working Paper on the Definition of Personal Data aiheeseen liittyen.
3. osa: Suostumus
Asiantuntijana Alice Lincoln (Vice President — Data Policy & Governance, Mediamath), aiheena suostumuksen hankkiminen. Suostumus on monissa tilanteissa tarpeen tietojen oikeudellisen käsittelyn kannalta. Mutta mitä se tarkoittaa? Miten voit varmistaa, että suostumus on riittävän tarkka? Miten voit taata, että suostumus annetaan myönteisellä toimella?
Katso webinaarin tallenne IAB Europen sivuilla.
IAB Europen GDPR Implementation Gropin julkaisu aiheeseen liittyen.
4. osa: Suostumuksen tekninen ratkaisu
Asiantuntijana Ghita Harris-Newton (Chief Privacy Officer & Deputy General Counsel, Qantcast) ja Somer Simpson (Product Lead, Quantcast), aiheena suostumuksen tekinen ratkaisu. Tekninen ratkaisu on suunniteltu siten, että verkkosivustot, mainostajat ja niiden teknologiakumppanit voivat tehdä entistä selkeämpiä tiedonantoja sekä hankkia, tallentaa ja päivittää kuluttajien suostumusta siihen, että heidän henkilötietojaan käsitellään GDPR:n mukaisesti. Lisäksi mekanismi mahdollistaa käyttäjän suostumusvalintojen siirtämisen toimitusketjuun lisäämällä vastuuvelvollisuutta mainosekosysteemissä mahdollistamalla suostumusrekisterin luomisen ja kirjausketjun.
11.10.2024
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää18.05.2021
Digitaalisen mainonnan nykytilan ja tulevaisuuden näkymiä Euroopan huipulta - IAB Interact starttaa ensi viikolla!
IAB Europen vuoden päätapahtuma IAB Interact järjestetään ensi viikolla virtuaalisesti, mitenkäs muutenkaan. Tapahtuma jakautuu kolmelle päivälle tiistaista torstaihin 25-27.5. ja puheenvuorot sekä paneelit ajoittuvat mukavasti iltapäiviin. Tapahtuman mahdollistavat sponsorit ja se on osallistujille ilmainen.
lue lisää