
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
“Uskomme IAB:ssa digitaalisen mediamarkkinan kasvuun vuonna 2025. Viime vuoden aikana Suomen digimarkkina kääntyi kasvuun kuoppaisen alkuvuoden jälkeen ja IAB:n ennusteet kertovat kasvun jatkuvan tämä vuonna. Markkinan muuttuessa kehittyvät myös IAB:n jäsenpalvelut. Tapahtumien ja työryhmien rinnalle tuomme helmikuussa täysin uuden jäsenedun, foorumeiden muodossa. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan, eli tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa sekä mainonnan tuloksellisuuden mittaamiseen. Foorumit aloittavat helmikuun alussa ja kerromme niistä lisää 20.1 alkavalla viikolla. Omalta osaltani vielä iso kiitos kaikille IAB:n Industry Partner ja Premium Partner -jäsenille luottamuksesta meidän toimintaa kohtaan”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.
IAB tarjoaa useita rahanarvoisia etuja jäsenilleen. Yksi tärkeimmistä on pääsy työryhmiin, joissa muovataan tulevaisuuden digimarkkinoinnin pelisääntöjä, tutkitaan ilmiöitä ja jaetaan huippuasiantuntemusta muulle markkinalle. Nämä ryhmät ovat oivallinen tilaisuus verkostoitua, kasvattaa osaamistasi ja vaikuttaa alan kehitykseen Suomessa. Jäsenillä on myös vapaa pääsy IAB Finlandin kaikkiin tapahtumiin. Kattava tapahtumakalenterimme on täynnä mielenkiintoisia seminaareja ja webinaareja, joissa osallistuja pääsee suoraan tiedon ytimeen ja verkostoitumaan muiden alan ammattilaisten kanssa. Jäsenet voivat myös hakea puhumaan tapahtumiin avoimen puhujahaun kautta. Tapahtumien lisäksi jäsenet voivat kehittää osaamistaan IAB:n digimarkkinoinnin koulutuksissa, joihin tarjoamme heille paikan edulliseen jäsenetuhintaan.
Kiinnostaako IAB:n jäsenetujen hyödyntäminen, ota yhteyttä Pasiin:
Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.
IAB Finland painopisteet 2025
- Tekoäly markkinoinnissa
- Tuloksellisuus ja vaikuttavuus
- Evästeettömyys ja suostumukset
- Retail Media
Puhujahaku IAB:n 2025 tapahtumiin
IAB Finland työryhmät 2025
- Attention
- Gaming
- Tietosuoja
- TCF evästehyväksyntä
- Martech
- Vastuullinen digimainonta
- Ohjelmallinen ostaminen
- Sisältömarkkinointi
- Videomainonta
- Digitaalinen audio
- Digitaalinen ulkomainonta
- Sosiaalisen median markkinointi
- Data
- Retail media
IAB Finland foorumit 2025
- Markkinoinnin ROI
- Tekoäly markkinoinnissa
12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisää11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää