
IAB Finland & IAB Australia uuteen blogiyhteistyöhön
IAB Finland & IAB Australia uuteen yhteistyöhön
Edellisessä postauksessani kerroin vierailustani Sydneyssä IAB Australian toimistolla. Näiden pallon toisilla puolilla sijaitsevien toimistojen yhteistyötä tullaan jatkossa kehittämään, sillä Sydneyssä on päätetty seurata Suomen esimerkkiä ja perustaa oma blogi myös Australiaan.
Tähän liittyen AU:ssa halutaan hyödyntää Suomesta saatuja kokemuksia. Näin minulle muodostui nyt hieno tilaisuus jäädä työskentelemään upeassa Sydneyssä noin puoleksi vuodeksi. Käytännössä vierailen IAB:n kautta erilaisissa alan tapahtumissa, joiden pohjalta bloggaan heidän tulevassa blogissaan.
Tulemme myös laatimaan usean asiantuntijan TOP-listan, joita käyn tapaamassa ja kutsumassa bloggaajiksi uuteen verkkomainonnan edistystä ajavaan asiantuntijablogiin. Jatkan tuttuun tapaan työskentelyä myös IABlogin parissa, jonka postauksissa tulen varmasti hyödyntämään Australiassa saamiani kokemuksia.
Nina Nyman IABlogin vierasbloggaajaksi
IAB AU:ssa minua kohtasi yllätys. Sydneyssä nimittäin vaikuttaa suomalainen vahvistus Nina Nyman, joka toimii heidän Events, Education & Training Managerina. Nina on pitkän linjan digialan ammattilainen, joka on aiemmin työskennellyt mm. IAB UK:ssa. Hän lupautui vierailemaan lähiviikkoina tarjoamassa kansainvälistä näkökulmaa suomeksi IABlogiin.
Kuten IABloggaajat usein omissa bloggaajaprofiileissaan kertovat itsestään ja omista harrastuksistaan, voin kertoa Ninan puolesta hänen olevan todella liikunnallinen henkilö sekä innokas Ironman-harrastaja. Meitä yhdistävän pyöräilyharrastuksen tiimoilta sain hyödyntää IAB:n verkostoa uudenlaisella tavalla - lainaamalla Ninan pyörää Sydneyssä ollessani.
Ninalle paljon kiitoksia lainasta & tervetuloa IABlogin bloggaajarinkiin :)
***
New Cooperation between IAB Finland and IAB Australia
In my last post I talked about my visit to the IAB Australia offices in Sydney. Within these two offices, located just at the opposite sides of the world, we will start a new kind of cooperation. In Sydney they have decided to start a similar online advertising blog to the one we have already launched last year in Finland.
IAB AU is looking to use our experience that we have gathered during IABlogi’s launch in Finland. For this reason I’ve got a great opportunity to go work in beautiful Sydney for six months.
In practice I will be visiting several events and seminars and blog about those in their new online advertising blog. We will also make a “top experts list” about local online advertising experts, who I will meet and invite to become our bloggers.
I will still continue with IABlogi as usual and I will definitely use the experiences and information that I get from Australia in the IABlogi posts.
Nina Nyman - IABlogi’s new guest blogger
It was a nice surprise that in Sydney’s IAB office they have a Finnish person called Nina Nyman, who is working there as an Events, Education & Training Manager.
Nina has got a long experience in digital advertising and she has worked previously for example at IAB UK. She promised to visit as a guest blogger in the near future and offer some international point of views to IABlogi in Finnish language.
As the IABloggers usually tell something about themselves in their blog profiles, I would like to tell something about her. Nina is a very active person who loves all kind of sports. For example, one of her hobbies is Ironman competitions. Because we both love cycling, I was able to use IAB's global network in a brand new way – by borrowing her bicycle during my visit in Sydney.
Thank you so much Nina – and welcome to join in our blogger team of IABlogi :)
12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisää11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää