Icon
IAB Finland julkaisee Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen IABlogi

IAB Finland julkaisee Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen

12.09.2018

Tulevien vaalien alla myös poliittiset mainostajat ovat osoittaneet kiinnostusta vaikuttajamarkkinointiin. Tätä silmällä pitäen IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmä julkaisi Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.

”Koska tiedon tarve on akuutti etenkin poliittisten mainostajien kentällä, jalkaudumme työryhmämme asiantuntijoiden kanssa myös puoluetoimistoihin. Suomessa on poikkeuksellisen laadukas ja eettisesti tasokas sisältömarkkinoinnin kulttuuri, joten koemme, että meillä on edellytykset toimia myös poliittisen sisältömarkkinoinnin edelläkävijämaana”, IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä taustoittaa.

Lataa suositus täällä

Suositus tulee saamaan jatkoa, kun työryhmä julkaisee kattavan Vaikuttajamarkkinoinnin oppaan alkuvuodesta 2019.

Lisätiedot työryhmän poliittisille toimijoille suunnatusta oppaasta:
Birgitta Takala, IAB Finland toiminnanjohtaja, birgitta.takala(at)iab.fi
Elli Mäkilä, IAB Finland Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja, elli.makila(at)storybound.fi

Viittaukset:
Markkinointi & Mainonta 17.9.2018: IAB teki vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen poliittisille mainostajille: "Puolueissa vielä selkeästi vähän lapsen kengissä"
Storybound 17.9.2018: Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositus julkaistu!

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää