
IAB Finland - vahvempi, monipuolisempi ja relevantimpi kuin koskaan ennen
IAB Finland aloittaa vuoden 2021 vahvempana kuin koskaan. Ensimmäistä kertaa kokoontunut uusi IAB Finlandin hallitus valitsi puheenjohtajakseen Keskon Caroline Nykterin ja varapuheenjohtajana jatkaa Sanoman Jaakko Kuivalainen. Valtaisat onnittelut Carolinelle sekä Jaakolle! Kiitämme ja kumarramme edellistä puheenjohtajaa Petri Kokkosta kaikesta panostuksesta ja työstä IAB Finlandin hyväksi.
“Lähden hyvillä mielin pienen tauon jälkeen mukaan IAB Finlandin toimintaan. Edellisen puheenjohtajan Petri Kokkosen sekä erityisesti lukuisissa IAB:n työryhmissä toimivien asiantuntijoiden johdolla IAB on ottanut Suomessa hienoja askeleita eteenpäin. Uskon, että olemme näköalapaikalla auttamassa jäseniämme eteenpäin ennätyksellisen nopeasti digitalisoituvassa markkinassa. Tälle vuodelle uusitut IAB:n painopisteet suuntaavat meitä palvelemaan kaikkia markkinatoimijoita entistä paremmin. On myös todella hienoa nähdä, että kiinnostus IAB Finlandia kohtaan kasvaa jatkuvasti. Tämä näkyy niin jäsenmäärän kasvuna sekä myös Industry ja Premium Partnereiden ennätyksellisen suurena määrä.", kommentoi IAB:n tuore puheenjohtaja Nykter.
IAB Finlandin jäsenperhe kasvoi ja vahvistui
Monipuolisemman IAB Finlandin tekee upeat partnerimme, jotka edustavat koko markkinoinnin ja mainonnan kentän kattaen kaikki aspektit mainostajista, julkaisijoihin ja digitoimistoihin. IAB Finland on myös saanut monta uutta jäsentä ja nyt jäsenyrityksiä on kaiken kaikkiaan jo lähes 120!
Markkinoinnin ja mainonnan muskettisoturit eli Alma Media, Sanoma ja SOK Media jatkaa vielä seuraavan vuoden ajan Industry Partnereina:
![]() |
![]() |
![]() |
Premium Partnereiksi saamme kunnian toivottaa tervetulleeksi seuraavat toimijat:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Adform, Clear Channel, Dagmar, dentsu, Digita, DoubleVerify, Smartclip ja TietoEVRY.
Lisäksi toivotamme myös erittäin sydämellisesti tervetulleeksi IAB Finlandin uusimmat jäsenet:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookbeat AB, Digita Oy, GT Musiikkiluvat Oy, Httpool Oy, PunaMusta Oy, Mediani Group Oy, Spotify ja Valve.
IAB Finlandin vuosi 2021?
IAB Finlandin on tämän vuoden painopisteet johdettiin syksyllä 2020 tehdyn jäsentutkimuksen tuloksista ja täten toimintaa ohjaa siis jäsenten omat toiveet. Vuonna 2021 IAB Finland painottaa toiminnassaan erityisesti markkinoinnin tuloksellisuutta, digimarkkinoinnin osaamisen kasvattamista sekä markkinan tukemista mainosteknologioiden sekä mittaamisen uusissa ratkaisuissa. Painopisteet kiteytyvät kolmeen teeman: ROI, osaaminen ja data.
Luvassa on vauhdikkaita aiheita, ainakin evästeiden tulevaisuudesta, verkkokaupasta, digitalisoituvastsa ulkomainonnasta, vaikuttajamarkkinoinnista sekä osin vielä mystinen CTV tulee olemaan käsiteltävänä, näin muutamia aihealueita mainitaksemme. Vuoden ensimmäisessä tapahtumassa aiheena sisältömarkkinointi ja datan jälkeinen maailma.
Vahva hallitus, entistä monipuolisemmat partnerit ja jäsenistö sekä relevantit painopisteet takaavat vuodesta 2021 muutosten tekijöiden vuoden.
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
Caroline Nykter
Hallituksen puheenjohtaja
050 513 5579 / caroline.nykter@kesko.fi
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu
11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää