
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
|
Ari Ahvenlampi, Myyntipäällikkö |
Kerro hieman Järviseudun Sanomista sekä myös itsestäsi?
Olemme muutaman vuoden aikana onnistuneet ottamaan digin osaksi päivittäistä arkeamme. Nyt tavoitamme kattavasti myös alueemme kesäasukkaat ympäri vuoden. Kehitys näkyykin jo jatkuvasti kasvavissa kävijämäärissä nettisivuillamme. Paljon on kuitenkin yhä kehitettävää ja se puolestaan tarjoaa lisää mahdollisuuksia niin työyhteisöllemme kuin asiakkaillemmekin.
Toimin myyntipäällikkönä mediatalossamme ja vastaan B2B-myynnistä. Työhöni on kuulunut myynnin ohella työskentely eri yhteistyö- ja työryhmissä. Tutuksi ovat tulleet niin kuntien, paikallisten kivijalkaliikkeiden kuin matkailun parissa toimivienkin ryhmien yhteiset kokoontumiset. Unohtaa ei sovi myöskään muiden paikallislehtien kanssa tehtävää yhteistyötämme. Yhteinen nimittäjä kaikille on ollut "saavutetaan yhdessä se, mikä olisi hyvin vaikeaa tai jopa mahdotonta toteuttaa yksin.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotamme laadukkaita koulutuksia ja tapahtumia. Olemme avoimia jatkamaan verkostoitumistamme myös IAB-foorumeissa. Jatkuvasti muuttuvassa markkinassa yhteistyössä toimimalla 1+1 on ehdottomasti enemmän kuin 2.
Entä mitä Järviseudun Sanomat aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Tahdomme tuoda oman kortemme kekoon niin, että laadukkaat ja tavoittavat paikallismediat olisivat jatkossakin mahdollisia myös pienten paikallisten sekä alueellisten toimijoiden julkaisemana. Uskon, että printti ja digi voivat tukea toisiaan niin tilaajien kuin mainostajienkin tarpeet huomioiden.
Mitkä asiat ovat Järviseudun Sanomille tärkeitä vuonna 2025, eli mihin keskitytte tämän vuoden aikana?
Järviseudun Sanomissa haluamme olla lähellä lukijoitamme ja tarjota heille ajankohtaista paikallista journalismia, joka palvelee arkea ja herättää keskustelua. Vuonna 2025 panostamme erityisesti digitaalisten palveluiden kehittämiseen, jotta jokainen voi seurata kotiseutunsa tapahtumia sujuvasti niin verkossa kuin perinteisen lehden sivuilla.
Digipalveluiden parantaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että uutiset ja sisällöt ovat entistä helpommin saatavilla, selkeämmin esillä ja mukautuvat lukijan tarpeisiin. Kehitämme näköislehteä ja muita digialustoja niin, että ne tarjoavat paitsi tietoa myös miellyttävän ja helpon lukukokemuksen. Haluamme, että jokainen löytää itselleen sopivan tavan pysyä ajan tasalla.
Vaikka digitaalisuus tuo uusia mahdollisuuksia, emme unohda perinteistä printtilehteä. Päinvastoin – tavoitteemme on tukea ja vahvistaa sen asemaa. Digipalveluiden kehitys auttaa varmistamaan, että myös painettu lehti säilyy tärkeänä osana alueemme uutistarjontaa.
Kaiken keskiössä on lukija. Haluamme kehittää palveluitamme niin, että Järviseudun Sanomat on jatkossakin tuttu, luotettava ja kiinnostava paikallinen media, joka elää mukana ihmisten arjessa – nyt ja tulevaisuudessa.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Työasiat pois mielestä. Tehdyt asiat on helppo unohtaa. Keskeneräiset muistutuksena kalenteriin, että eivät vaivaa koko viikonloppua. Mahdollisimman pian jotain aivan muuta, esimerkiksi padelia. Pelikavereiden kanssa jää toiseksi, jos erehtyy ajattelemaan vaikkapa työasioita pelin sijaan.
12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisää11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää