Icon
#iabchat tulee IABlogi

#iabchat tulee

17.09.2015 | Lotta Heikkeri

IAB Finlandin somemarkkinoinnin aamupäivä järjestetään 1.10. Helsingissä. Sitä ennen paneudumme seminaarin aiheisiin kahdessa Twitterissä käytävässä keskustelussa. Osallistu sinäkin hashtagilla #iabchat! Ensimmäinen chat tubettajista oli menestys: 29 twiittaajaa ja reilusti yli 200 twiittiä!

29.9. klo 19-20
Somen uudet kuumat kanavat

Toisessa #iabchat:issa keskustellaan uusista somekanavista ja niiden mahdollisuuksista. Miten Instagram, Snapchat ja WhatsApp taipuvat markkinoijan käyttöön? Miten henkilöstön saa aktivoitua mukaan kertomaan yrityksen asioista?

k1: Mikä on yrityksesi tärkein some-kanava tällä hetkellä ja miksi?
K2: Miksi ja milloin pitää lähteä mukaan uuteen kanavaan?
K3: Miten todentaa ja perustella uusien kanavien hyödyt?
K4: Miten omaa henkilöstöä voi aktivoida somessa?

Näin osallistut tweetchatiin:

Tweetchat on kaikille avoin Twitterissä käytävä keskustelu. Voit vain seurata keskustelua, mutta kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan mielipiteensä! Yllä esitetyt kysymykset toimivat keskustelun pohjana. Voit esimerkiksi vastata ensimmäiseen kysymykseen twiittaamalla ”V1: vastauksesi #iabchat”.

Keskustelua voi seurata hashtagilla #iabchat. Suosittelemme esimerksi Tweetdeckin tai Tweetchatin käyttöä keskustelun seuraamisen helpottamiseksi!

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää