Icon
Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset IABlogi

Digimarkkinoinnin huipulla: Haastattelussa IAB:n sertifikaattikoulutuksen käyneet ammattilaiset

24.10.2023 | iab

Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme ensimmäisessä osassa tapaamme Titta Toivasen, joka työskentelee HILLA GROUPILLA Kainuun ja Koillismaan myyntiryhmän vetäjänä ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.

Miksi päätit osallistua IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen?

Markkinat siirtyvät nyt vauhdilla verkkoon ja tarvitsen tietoa ja osaamista sekä hyviä yhteyksiä kehittyäkseni digimyyjänä, että voin tehdä työtäni hyvin ja laadukkaasti. Omat asiakkaani tarvitsevat asiantuntijaosaamistani digimarkkinoinnin osalta, tärkein syy kaikista.

Miten koit koulutuksen sisällön ja rakenteen? Oliko se kattava ja relevantti?

Se oli todella kattava, liiankin suuri kerralla käsiteltäväksi, mutta kunnon sukellus teki tehtävänsä ja toi itsevarmuutta omaan muutokseen.

Kuinka vertaisit tätä koulutusta muihin vastaaviin koulutuksiin, joihin olet osallistunut?

En voi verrata, tämä on laatuaan ensimmäinen vakuuttava kouluttautuminen.

Mitkä olivat kolme tärkeintä oppimasi asiaa kurssilta?

Oman Hilla-verkoston uskottavuus ja luotettavuus. Ulkopuolisten yhteistyöverkostojen tarpeellisuus ratkaisumyynnin tekemiselle. Ostamisen tekeminen asiakkaalle ymmärrettäväksi.

Miten koulutus on vaikuttanut työskentelyysi tai uraasi?

Vahvasti eteenpäinvievänä voimana ja terveenä. digi-itsevarmuutena. Vaikka digi on muuttuva järkäle, se on silti aivan mahdollinen myytävä. Asiakkaat ovat sinne itsensä äänestäneet ja siellähän sitä meidän markkinoinnin myyjienkin täytyy olla läsnä. Asia kerrallaan edelleen mutta uuden ajan ympäristössä. En jännitä enkä pelkää uusia kysymyksiä - minulla on tämänkin koulutuksen myötä jo monta hyvää yhteyttä josta kysellä tai etsiä vastauksia.

Oletko käyttänyt koulutuksessa opittuja tietoja ja taitoja käytännössä? 

Evästemaailman muuttumisen ymmärrettäväksi tekeminen, oman Hilla-verkoston luotettavuuden kirkastaminen.

Kenelle suosittelisit tätä koulutusta ja miksi?

Ostajapersoonille sekä digimyyjäpersoonille. Yrittäjille tekisi hyvää sukeltaa samalla tavoin.

Mitä neuvoja antaisit tuleville osallistujille, jotta he saavat parhaan mahdollisen hyödyn koulutuksesta?

Paloittele tieto ja luota siihen, että tämä luottokanava on yksi todella hyvä, joka auttaa sinua ratkaisujen löytämisessä.

Titta Toivanen
Kainuun & Koillismaan myyntiryhmän vetäjä HILLA GROUP

Seuraava IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus alkaa 7.11.2023 klo 9:00. Lue lisää TÄSTÄ ja ilmoittaudu mukaan.

16.08.2024

Mittaa edes tätä!

Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.

lue lisää

09.08.2024

Missä menet Retail media?

IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.

lue lisää

02.07.2024

IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.

lue lisää

01.07.2024

IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis

lue lisää